Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Zgodnie z § 9 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
Zawarcie drugiej umowy o pracę z tym samym pracownikiem skutkuje nawiązaniem drugiego stosunku pracy. Każdą z tych umów należy traktować oddzielnie (osobno naliczane wynagrodzenie, osobne akta osobowe, osobne badania lekarskie i szkolenia BHP, osobne rozliczanie urlopów, osobno naliczane 13-tki, itd.).
Również odprawa emerytalna powinna być osobno obliczona dla obydwu umów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor Gimnazjum dostał powierzenie obowiązków dyrektora szkoły do 31 sierpnia 2021. Dnia 01 września 2017r. gimnazjum zostało włączone do szkoły podstawowej a dyrektor został z mocy prawa zastępcą dyrektora szkoły podstawowej. Do kiedy może zajmować to stanowisko?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pensum nauczyciela pracującego w grupie łączonej z dziećmi 5-6 letnimi wynosi 22 czy 25 godzin?
- Pytanie dotyczy nauczyciela kontraktowego zatrudnionego na czas nieokreślony. W chwili obecnej przebywa na urlopie uzupełniającym. Od września nie mamy dla niego godzin. Czy wręczenie wypowiedzenia ww. nauczycielowi jest możliwe w związku ze zmniejszeniem oddziałów w szkole?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie w sprawie: Nauczyciel zatrudniony od 2012 roku w szkole, rozpoczął w roku 2016 staż na nauczyciela mianowanego (w maju kończy realizację pełnego stażu). W październiku 2018 roku otrzymał tytuł naukowy doktora oraz posiada pięcioletni okres pracy w szkole wyższej. Nauczyciel zwrócił się do organu prowadzącego o nadanie kolejnego stopnia awansu. Czy na podstawie art. 124 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych istnieje możliwość nadania kolejnego stopnia awansu.
- Do szkoły zostaje skierowany nowy ksiądz, który przybył do parafii, w której znajduje się szkoła. W naszej szkole dotychczas pracuje dwoje nauczycieli katechetów na pełny etat (bez godzin ponadwymiarowych). Czy można zwolnić, bądź ograniczyć etat katechecie a zatrudnić księdza od 1 września. Ksiądz zgłosił się do szkoły 4 lipca. Kto o tym decyduje?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe