Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Zgodnie z § 9 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jest wypłacana w dniu ustania stosunku pracy.
Zawarcie drugiej umowy o pracę z tym samym pracownikiem skutkuje nawiązaniem drugiego stosunku pracy. Każdą z tych umów należy traktować oddzielnie (osobno naliczane wynagrodzenie, osobne akta osobowe, osobne badania lekarskie i szkolenia BHP, osobne rozliczanie urlopów, osobno naliczane 13-tki, itd.).
Również odprawa emerytalna powinna być osobno obliczona dla obydwu umów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W dniu 26 grudnia zmarł mąż nauczycielki, 29 grudnia był pogrzeb. Nauczycielka poprosiła o dwa dni urlopu okolicznościowego w dniach 4-5 styczeń. Rozumiem, że termin jest w ścisłym związku z okolicznością uzasadniającą udzielenie tego urlopu - czy dobrze rozumiem?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Szatniarka korzysta ze zwolnień lekarskich, złoży stosowne dokumenty do ZUS, ponieważ przekroczy 6 miesięcy nieobecności w pracy. Proszę o podstawę prawną do: rozwiązania z nią umowy o pracę ze względu na otrzymanie przez nią renty oraz podstawę prawną do rozwiązania z nią umowy o pracę ze względu na otrzymanie świadczenia rehabilitacyjnego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Moje pytanie dotyczy przekształcenia stosunku pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania.
Niedopatrzenie spowodowało, że brak takich przekształceń w teczkach osobowych. Jak postąpić zgodnie z prawem?
1) z nauczycielami, którzy dawno temu otrzymali mianowanie z urzędu (teraz często są już dyplomowani)i nie mają zaśw. o niekaralności?
2) z nauczycielami, którzy byli zatrudnieni przed 2008 r. (nie wymagano wtedy zaśw. KRK), a są mianowani?
3) czy w ogóle wszystkim trzeba ten stosunek pracy przekształcać?
Bardzo proszę o szczegółową odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 stycznia 2020 r. zmienia się rozporządzenie MEN w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli, czy w związku z tym nauczyciele, których podwyżki nie obejmą muszą otrzymać angaż z nową podstawa prawną? Czy w angażu jest obowiązek pisania kwoty wynagrodzenia np. 2782 słownie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielce zatrudnionej w szkole na podstawie umowy o pracę (KN) na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy dyrektor udzielił urlopu bezpłatnego od dn. 01 września 2016r. do 31 sierpnia 2017r. Ustępując ze stanowiska udzielił tej nauczycielce kolejnego urlopu bezpłatnego od dnia 01 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r. Nauczycielka podjęła pracę zarobkową w szkole w Niemczech. Czy mam obowiązek zapewnić tej nauczyciele miejsce pracy po zakończeniu urlopu bezpłatnego? Czy istnieje możliwość rozwiązania stosunku pracy z tą nauczycielką?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe