Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji nt.: 1. Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna powinna zatrudniać psychologa, pedagoga, logopedę, doradcę zawodowego na podstawie Karty Nauczyciela? Czy od tych osób wymagane jest przygotowanie pedagogiczne? 2. Czy pracownicy pedagogiczni i niepadagogiczni zatrudnieni przez niepubliczną poradnię powinni być w świetle nowych przepisów (nowelizacja Karty Nauczyciela 01.09.2018) zatrudnieni na umowę o pracę, a jeśli tak, to czy jest określony minimalny wymiar zatrudnienia? 3. Czy nowelizacja zabrania niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej zawierania umów o współpracę?
W poradni psychologiczno – pedagogicznej mogą pracować zarówno specjaliści będący nauczycielami, jak i pracownikami niepedagogicznymi – analogicznie § 15 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych, Dz.U. z 2013 r., poz. 199. Jeśli niepubliczna poradnia zatrudnia na stanowiskach specjalistów nauczycieli, od dnia 1 września 2018 r. ma obowiązek nawiązania z nimi umów o pracę bez względu na wymiar zatrudnienia, natomiast nie może zastąpić jej umową cywilnoprawną także z nauczycielem prowadzącym działalność gospodarczą – art. 10a w zw. z art. 1 ust. 2 pkt 2 lit. b) i art. 91b ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r., poz. 967) w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 września 2018 r. Natomiast specjaliści na stanowiskach niepedagogicznych mogą być zatrudniani zarówno na umowy o pracę, jak i cywilnoprawne, w tym umowy o świadczenie usług przez osoby prowadzące działalność gospodarczą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć religii w przedszkolu. Z żadnego aktu prawnego nie wynika wprost zasada, że należy je umieszczać wyłącznie przed lub po zajęciach realizujących podstawę programowa. W moim przedszkolu funkcjonuje kilka oddziałów realizujących tylko podstawę programową w wymiarze 5 godzin dziennie. Rodzice życzą sobie, aby ich dzieci uczestniczyły w zajęciach religii, a organizacyjnie nie ma możliwości prowadzenia ich poza podstawą. Rozporządzenie MEN z 14 kwietnia 1992 r. mówi o organizowaniu nauki religii w ramach planu zajęć przedszkolnych. Dla tych oddziałów plan zajęć realizowany jest w godzinach 8-13. Proszę o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy w tej sytuacji można organizować naukę religii w ramach podstawy programowej. Jeśli nie to z jakiego aktu prawnego wynika to wprost. Dodam, że katecheta zatrudniany jest zgodnie z KN, zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 i po 15 min, w zależności od wieku dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Porozumienie.Proszę o pomoc w utworzeniu dokumentu porozumienia dotyczącego opieki świetlicowej sprawowanej przez nauczycieli szkoły nad dziećmi przedszkolnymi, pomiędzy dyrektorem przedszkola, a dyrektorem szkoły, działającymi w jednym budynku (Placówki odrębne, nie funkcjonują w zespole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ulegają zmianie gilosze i świadectwa szkolne dla klasy III gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017 (nie chodzi o wzór, tylko o papier na którym są drukowane). Wg Dz.U. z 18.01.2017r. poz.170 w sprawie świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych w par. 20 ust.2 czytamy: " Świadectwa ukończenia gimnazjum są drukowane na papierze bez wybielacza optycznego, z umiejscowionym wielotonowym znakiem wodnym, z włóknami zabezpieczającymi aktywnymi w promieniowaniu UV, włóknami zabezpieczającymi widocznymi w świetle dziennym i o składzie chemicznym uniemożliwiającym usunięcie lub zmianę zapisów na dokumencie , zadrukowanym tłem giloszowym z irysem.......".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do istniejącego zespołu szkół, w którym funkcjonuje przedszkole, szkołą podstawowa i gimnazjum można włączyć kolejne przedszkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki może upoważnić innego pracownika np. sekretarkę do udzielania odpowiedzi (wysyłania maila ze swoim podpisem) na zapytanie o informację publiczną. Czy Pani powinna pisać "z upoważnienia"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe