Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Czy rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów jest aktualne? 2. Czy w programie IPET zalecenia określone w orzeczeniu o kształceniu specjalnym np. terapia pedagogiczna , terapia psychologiczna, integracja sensoryczna można rozłożyć na czas realizacji określony w orzeczeniu ( czas realizacji wychowania przedszkolnego ) w taki sposób ,że w pierwszym roku planujemy terapię logopedyczną i terapię psychologiczna a w kolejnym roku integrację sensoryczna i terapię logopedyczną. Co w przypadku organizacji Integracji sensorycznej, gdy nie mamy sali z przeznaczeniem na ten cel. Jesteśmy przedszkolem ogólnodostępnym.
1. NIE – albowiem Rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U z 27 marca 2017 r. poz. 649) zastąpiło funkcjonujące dotychczas rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. poz. 624, z 2002 r. poz. 96, z 2003 r. poz. 1416, z 2004 r. poz. 606, z 2005 r. poz. 75 oraz z 2007 r. poz. 222).
To nowe rozporządzenie przede wszystkim stanowi uzupełnienie ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe w części dotyczącej statutu szkoły publicznej i przedszkola.
2. Zespół opracowując IPET bierze pod uwagę zarówno zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i wnioski z dokonywanej obowiązkowo (co najmniej dwa razy w roku szkolnym) wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka. Zatem do jego kompetencji należy decyzja, jakie zajęcia będą realizowane w danym roku szkolnym w ramach rewalidacji, a jakie w ramach udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Poza tym ważne jest, czy przedszkole posiada nauczycieli i specjalistów posiadających kwalifikacje do prowadzenia danego rodzaju zajęć. I tak:
- Zajęcia rewalidacyjne prowadzi osoba posiadająca kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej o kierunku zgodnym z niepełnosprawnością dziecka. Jedynym wyjątkiem jest logopeda.
- Ponieważ integracja sensoryczna jest rodzajem terapii pedagogicznej – może ją prowadzić tylko terapeuta pedagogiczny z uprawnieniami w zakresie SI.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany z 12-letnim okresem zatrudnienia (zatrudniony przez mianowanie) obecnie przebywa na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie prawdopodobnie będzie trwało 182 dni, następnie będzie on korzystał z zasiłku rehabilitacyjnego przez rok. Czy po wykorzystaniu zwolnienia i zasiłku rehabilitacyjnego, nauczyciel będzie miał nadal prawo do skorzystania z urlopu dla poratowania zdrowia (przerwa w pracy będzie wynosiła 1,5 roku)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w SP już od tego roku szkolnego w klasach I, IV i VII należy realizować projekt edukacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w liceum ogólnokształcącym nie uczęszczał na zajęcia z języka angielskiego w szkole, może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego aby uzyskać ocenę a następnie uczęszczać na ten język już w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie organizacji wycieczek. W mojej gminie są dwie szkoły podstawowe i teraz nauczyciel z mojej szkoły chce zorganizować wyjazd uczniów w niedzielę ale chce zabrać uczniów z drugiej szkoły. Kierownikiem jest mój nauczyciel ale opiekunem będzie też nauczyciel z drugiej szkoły. Czy w takim wypadku trzeba tworzyć dwie karty wycieczki dla każdej placówki? Może jedną kartę zatwierdzoną przez dwóch nauczycieli? Czy może jeszcze jakoś inaczej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy każdy uczeń posiadający orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim bądź umiarkowanym powinien mieć zajęcia rewalidacyjne. Czy to muszą być zajęcia indywidualne czy mogą być w grupie 2-3 osób? Czy mogą być realizowane w ramach tzw. karcianych? Czy organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny obligatoryjnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe