Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Proszę o dokładne określenie, jakie zadania w ramach art.42 ust. i 2 pkt 1-3 KN może wykonywać nauczyciel/wychowawca grupy wychowawczej, aby nie były one uznane za udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (za które należy zapłacić)? 2. Wychowawcy grup wychowawczych mają stały plan dyżurów (podobnie jak stały jest plan lekcji w szkole). Czy w związku np. ze świętami (w tym roku wypada poniedziałek wypada Nowy Rok) powinnam tak zmienić plan dyżurów, aby każdy wychowawca przepracował taka samą liczbę godzin w pozostałych dniach tygodnia? Czy też przyjąć zasadę obowiązującą w szkole (nie zmienia się planu lekcji z powodu dnia świątecznego w danym tygodniu). Problem dotyczy ośrodka socjoterapii, placówki w której przewidziane są ferie.
1. Na podstawie art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 oraz ust. 2d KN poza pensum nauczyciel realizuje w ramach obowiązującego czasu pracy i bez dodatkowego wynagrodzenia zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych placówki, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów inne niż zajęcia świetlicowe i pomoc psychologiczno – pedagogiczna (np. zajęcia wspierające rozwój lub zainteresowania wychowanków; organizacja i opieka nad wychowankami podczas wyjść, wycieczek lub imprez; opieka nad wychowankami, którzy samodzielnie organizują czas pod nadzorem wychowawcy; inne zadania wymienione w statucie konkretnej placówki) oraz zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym. Zakres zadań statutowych jest uzależniony od treści statutu danej placówki oraz od potrzeb i zainteresowań wychowanków – ustawodawca w związku z tym nie określa nawet przykładowego katalogu tych zadań i czynności.
2. Organizacja czasu pracy nauczycieli należy do wyłącznej kompetencji dyrektora placówki, który decyduje, czy na tydzień, w którym przypada święto, zmieni przydział godzin w ramach pensum, czy pozostawi go bez zmian (art. 68 ust. 5 PO). W dniu ustawowo wolnym od pracy wszyscy nauczyciele korzystają z dnia wolnego bez względu na okoliczność, czy na ten dzień mieli przydzielone godziny w ramach pensum, czy także lub wyłącznie inne zajęcia i czynności, wymienione w art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w trzyletnim cyklu edukacyjnym gimnazjum klasa może mieć więcej niż 96 godzin zajęć edukacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy możliwe byłoby opracowanie planu nadzoru dla technikum i szkoły branżowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole opracowuje się tylko dla dziecka 6-letniego, realizującego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, czy również dla dziecka 5-letniego skoro ma prawo rozpocząć naukę w szkole w wieku 5 lat.? Czy diagnozę przedszkolną należy przeprowadzić dla dzieci 5- i 6-letnich?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie szkoły podstawowej muszą znaleźć się szczegółowe warunki, kryteria i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów(wewnątrzszkolne zasady oceniania), czy może to być oddzielny dokument?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie powinny być w szkole dokumenty potwierdzające monitorowanie jakości i efektywności procesu uczenia się uczniów?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe