Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w statucie szkoły podstawowej muszą znaleźć się szczegółowe warunki, kryteria i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów(wewnątrzszkolne zasady oceniania), czy może to być oddzielny dokument?
Szkoła ma ustawowy obowiązek szczegółowe zasady oceniania opisać w statucie.
Podstawa prawna:Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 44b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące godzin znajdujących się w arkuszu organizacyjnym na wakacie. Dyrektor szkoły od sierpnia 2019 roku poszukuje nauczyciela do zajęć. Brak ofert chętnych nauczycieli do pracy. Nauczycielom zatrudnionym na stałe w placówce godzin nie można przydzielić ponieważ mają 1,5 etatu.
W związku z powyższym godziny znajdują się na wakacie, a dyrektor przydziela je jako zastępstwa doraźne kadrze kierowniczej oraz w miarę możliwości nauczycielom na stałe zatrudnionym podczas zmian w planie (w przypadku zmian w związku z chorobą, wycieczką itp. nauczycieli).
Dyrektor szkoły odpowiada za realizację podstawy programowej.
Czy w związku z powyższym organ prowadzący może zabronić realizacji zastępstw doraźnych przez kadrę kierowniczą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej stanowiącej o tym, że w zebraniach z rodzicami może uczestniczyć wyłącznie rodzic/opiekun prawny ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna w związku ze swoją nową kompetencją wynikającą z art. 41 ust 1 pkt 6 w związku z art. 33 ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.1991 r. (ze zm.) oraz § 25 rozporządzenia MEN z dnia 13.08.2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego musi odnieść się do wszystkich wyników z nadzoru sprawowanego przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny? Proszę również o podanie przykładowego zapisu, który należy zawrzeć w załączniku do w/w uchwały.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe