Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
14 października jest dniem wolnym, dni wolne do dyspozycji dyrektora szkoły. Czy w tym dniu powinna być czynna świetlica szkolna?
Zgodnie z art. 74 KN dzień 14 października jest dniem wolnym tylko od zajęć lekcyjnych (dydaktycznych). W tym dniu powinny być realizowane dla uczniów zajęcia opiekuńczo – wychowawcze np. na świetlicy, ponieważ dla nauczycieli nie jest to dzień wolny od pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń mający upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim otrzymuje – po ukończeniu szkoły podstawowej – jakiś dokument potwierdzający wykształcenie podstawowe? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Według, którego rozporządzenia, przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne dla ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą? Poprzednie rozporządzenie jest uchylone przez nowe, a nowe będzie funkcjonować od 1 IX 2015 r. Art. 12. nowego rozporządzenia jednak odnosi się jeszcze do tego roku szkolnego: W roku szkolnym 2014/2015:
1) szkoła publiczna realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy; Art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy chyba odwołuje nas do starego rozporządzenia. Bardzo proszę o podanie przepisów, według których mam przeprowadzić te egzaminy. Konkretnie chodzi mi też o informację, z których przedmiotów jest uczeń zwolniony lub nie jest?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym musi znaleźć się informacja o udziale ucznia w projekcie oraz temat zrealizowanej pracy? Czy uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mają obowiązek realizacji projektów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy powrotu ucznia zza granicy. Uczeń w ubiegłym roku ukończył klasę III SP. Od września rozpoczął naukę w Anglii ( przyjęto go do kl. VI). Od następnego roku ponownie wraca do naszej szkoły. Czy mogę go przyjąć do kl. V ( bo do niej uczęszczałby), co z różnicą programową? ( nie realizował niektórych przedmiotów np. j. polski, historia). Czy powinien zdawać egzaminy klasyfikacyjne, czy założyć, że ma czas na opanowanie podstawy programowej do kl. VI? Po powrocie założyć mu nowy arkusz, czy wpisywać w tym już założonym wcześniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe