Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1.Bardzo proszę o podanie, jak powinien wyglądać porządek obrad rady klasyfikacyjnej oraz rady podsumowującej pracę za I semestr roku szkolnego. 2. W jakiej formie powinny być zapisane uchwały Rady Pedagogicznej.
Ramowy porządek zebrania w sprawie klasyfikacji - propozycja
1. Powitanie, przedstawienie porządku posiedzenia.
2. Ustalenie obecności i quorum dla prawomocności zebrania oraz podejmowania uchwał.
3. Realizacja wniosków i przyjęcie protokołu z pop. narady.
4. Klasyfikowanie - I okres 2009/10, w tym uzasadnienie ocen ndst. (od kl. 1-6 SP).
5. Podjęcie uchwały zgodnie z art. 41 ust. 1 Uso w sprawie klasyfikowania.
6. Opiniowanie przez RP tygodniowego rozkładu zajęć na nowy okres oraz przydziału zajęć nauczycieli zgodnie z art. 41 ust. 2 Uso.
7. Dyskusja, wnioski.
8. Sprawy bieżące, komunikaty.
Ramowy porządek zebrania w sprawie klasyfikacji podsumowanie pracy z I okresu – propozycja
1. Powitanie, przedstawienie porządku posiedzenia.
2. Ustalenie obecności i quorum dla prawomocności zebrania oraz podejmowania uchwał.
3. Realizacja wniosków i przyjęcie protokołu z pop. narady.
4. Podsumowanie pracy za I okres, w tym wnioski z:
- nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły zgodnie z art. 40 ust. 7 Uso – dyrektor,
- programu wychowawczego i profilaktyki,
- ew. programu poprawy efektywności nauczania, poprawy efektywności wychowania,
- planu pracy szkoły,
- wszystkich organizacji szkolnych,
- wypadkowości w – analiza przyczyn i sposoby zapobiegania,
- Planu działań wychowawcy klasowego,
- pracy zespołów zadaniowych,
- realizacji ścieżek edukacyjnych wg przydzielonej odpowiedzialności,
- WDN.
5. Dyskusja, wnioski.
6. Sprawy bieżące.
Propozycja zapisu uchwały RP - szczegóły klasyfikacji zawarte są w protokole
Uchwała Nr ………/………/…..
Rady Pedagogicznej ……………………… w ………………………. z dnia …………………………. w sprawie uchwalenia wyników klasyfikacji.
Na podstawie art. ………. ust. ………………. ustawy o systemie oświaty z dnia 7.09.1991r. (ze zm.) i § ………. Statutu szkoły, Rada Pedagogiczna w składzie ….. członków, po rozpatrzeniu wniosku Dyrektora postanawia, co następuje:
§ 1
Uchwalić wyniki klasyfikacji uczniów szkoły …………………………………………………. za okres ……………………….
§ 2
Realizację uchwały powierzyć Dyrektorowi szkoły.
§ 3
Uchwałę podjęto jednogłośnie w głosowaniu jawnym.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Protokolant
..............................................
Przewodniczący Rady
..............................................
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób należy wybrać przedstawiciela, który wejdzie w skład komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy rada pedagogiczna opiniuje szkolny zestaw podręczników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako niepubliczny punkt przedszkolny zobowiązani jesteśmy przeprowadzać ewaluację wewnętrzną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w IV etapie edukacyjnym w klasie pierwszej muszą być kontynuowane przedmioty realizowane w 3 klasie gimnazjum lub w przyszłości 8 klasy szkoły podstawowej ? Dotyczy to szkoły branżowej I stopnia gdzie uczęszczają tylko uczniowie młodociani pracownicy. Czy można np. lekcje geografii realizować dopiero w klasie drugiej bądź trzeciej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszzę o bliższe wyjasnienie zapisu regulaminu Rady Pedagogicznej "Dopuszcza się możliwość protokołowania elektronicznego".Jak to może wyglądać w praktyce by nie być w sprzeczności z przepisami.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe