Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o informację, jaką treść powinno mieć pismo dotyczące wypowiedzenia pracy nauczycielowi, który ze względu na likwidację gimnazjum nie będzie zatrudniony w roku szkolnym 2019/20. Nauczyciel jest zatrudniony na zasadzie mianowania i nabył prawo do przejścia na emeryturę.
W zależności od tego, w jakiej szkole jest zatrudniony nauczyciel (szkoła, w której prowadzone są klasy gimnazjalne czy samodzielne gimnazjum), podstawą rozwiązania stosunku pracy będzie art. 225 albo 226 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe.
W przypadku nauczycieli szkół, w których prowadzone są klasy dotychczasowego gimnazjum, w pierwszej kolejności należy przenieść nauczyciela w stan nieczynny na podstawie art. 225 ust. 1 ustawy:
Na podstawie art. 225 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, 949 i 2203 oraz z 2018 r. poz. 2245) przenoszę Pana/Panią z dniem 1 września 2019 r. w stan nieczynny.
Powodem przeniesienia w stan nieczynny są zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, niosące za sobą zmniejszenie liczby godzin ...................., uniemożliwiające dalsze zatrudnienie Pana/Pani na stanowisku nauczyciela.
W okresie przebywania w stanie nieczynnym przysługuje Panu/Pani prawo do comiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego oraz do innych świadczeń pracowniczych.
Z upływem sześciomiesięcznego okresu pozostawania w stanie nieczynnym lub z dniem podjęcia przez Pana/Panią zatrudnienia w innej szkole, stosunek pracy wygaśnie z mocy prawa.
W terminie 7 dni od dnia uzyskania niniejszej informacji może Pan/Pani złożyć oświadczenie o odmowie przeniesienia w stan nieczynny; wówczas stosunek pracy zostanie rozwiązany z dniem 31.08.2019 r.
W przypadku samodzielnego gimnazjum, które kończy swoją działalność z nauczycielem rozwiązuje się stosunek pracy:
Na podstawie art. 226 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, 949 i 2203 oraz z 2018 r. poz. 2245) rozwiązuję z Panem/Panią stosunek pracy z dniem 31 sierpnia 2019 r., po upływie trzymiesięcznego wypowiedzenia.
Powodem rozwiązania stosunku pracy są zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum.
Jednocześnie informuję, że przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia odwołania so Sądy Pracy w .............., w terminie 21 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pracownikowi administracji przysługuje nagroda jubileuszowa tak jak pracownikowi samorządowemu ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wygaszanego gimnazjum rozpocznie pracę od 1.09.2017 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w tej samej gminie / gimnazjum nie będzie „wchłonięte” przez naszą placówkę/. Jest on nauczycielem dyplomowanym z tytułem mgr geologii; dyrektor gimnazjum uznał kierunek studiów za zbliżony do nauczania geografii decyzją z dnia 01.09.2000 r. Czy nauczyciel zmieniając miejsce pracy / nowa umowa o pracę/ nadal posiada wymagane kwalifikacje do geografii?
- Dnia 01.09.2019 r. został zatrudniony nauczyciel za zgodą KO czyli wg Kodeksu Pracy. W styczniu uzyskał on przygotowanie pedagogiczne i dostarczył zaświadczenie o ukończeniu studiów natomiast świadectwo ukończenia studiów dostarczył dopiero na początku marca 2020 r.
1) czy w związku z tym należało zakończyć umowę zawartą na podstawie KP i podpisać nową zgodnie KN, jeśli tak to w jakim terminie?
2) czy powinno to się odbyć przez wypowiedzenie?
3) jak wyliczyć urlop takiego nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela po Politechnice , inżynieria chemiczna i procesowa mgr inż., oraz studia podyplomowe: - pedagogika ; -matematyka z informatyką; - fizyka z astronomią. W szkole zatrudniona jest od 13 lat. Pracuje na stanowisku nauczyciela matematyki i fizyki. Uwolniły mi się godziny z chemii, czy mogę przydzielić je temu nauczycielowi? Analizując jej indeks godzin z chemii (nieorganicznej, fizycznej, organicznej... zajęcia wykłady oraz ćwiczenia ) przekraczają razem 350 godzin. Na podstawie zaświadczenia z Studium pedagogicznego godzin z psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz praktyki pedagogicznej ma 420. Czy można przydzielić te godziny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Na stronie http://bip.stawiski.pl/prawo.php?wiad=681 znajduje się załącznik: REGULAMIN w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, dla których organem prowadzącym jest gmina Stawiski. W rozdziale II tegoż regulaminu zawarte są warunki przyznania nauczycielom dodatku motywacyjnego. Nie ma w nim żadnych kryteriów dotyczących sytuacji, kiedy to nauczycielowi nie przyznaje się dodatku motywacyjnego. Stąd pytanie: Czy nauczyciel przebywający na zwolnieniu lekarskim trwającym dłużej niż 2 miesiące może mieć zmniejszony lub ZAWIESZONY dodatek motywacyjny od 1 marca? Czy dodatek ten POWINIEN BYĆ zmniejszony? Czy można ZAWIESIĆ (obniżyć) dodatek nauczycielowi, który ma mniej niż 1/2 etatu w szkole (uzupełnia etat). Czy tego typu zapisy należy zawrzeć w szkolnym regulaminie przyznawania dodatków motywacyjnych? (czy taki regulamin powinien być w szkole?) Przypominam, że uchwale Rady Miejskiej nie ma żadnych zapisów dotyczących zmniejszania lub zawieszania dodatku. Czy jakiekolwiek zawieszanie dodatku jest sprzeczne z aktem prawa miejscowego?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe