Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o informację w jaki sposób można dokonać zmian statucie szkoły będącej placówką niepubliczną? Kogo należy o zmianach poinformować?
Ponieważ przepisy UoSO nie regulują szczegółowej procedury zmiany statutu niepublicznej jednostki oświatowej, może ona zostać określona w statucie. W braku takich postanowień, zmiany dokonuje organ prowadzący, jako organ upoważniony do nadawania statutu – art. 84 ust. 1 UoSO. Zmiana powinna zostać podana do wiadomości pracowników, uczniów i rodziców w sposób wynikający ze statutu lub zwyczajowo przyjęty. Ponadto w ciągu 14 dni powinna zostać zgłoszona w jednostce samorządu terytorialnego, która dokonała wpisy placówki do ewidencji (art. 82 ust. 5 w zw. z ust. 2 pkt 4 UoSO) w takim samym trybie, w jakim zgłasza się placówkę do tej ewidencji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dokumentowanie zajęć rozwijających uzdolnienia w przedszkolu musi być prowadzone w przygotowanych przez wydawnictwa dziennikach? Czy taką dokumentację można prowadzić w przygotowanych przez siebie dziennikach (przygotowanych i wydrukowanych w placówce)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozkład materiału w klasie maturalnej w technikum. Na ile tygodni powinien być rozpisany aby był możliwy do realizacji w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie od kiedy i do kiedy, oraz jak układać i w jakiej formie, arkusze ocen w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak zgodnie z prawem wprowadzić zmiany do statutu biblioteki pedagogicznej w związku z koniecznością dostosowania go do zmienionych przepisów prawa oświatowego, które zaczną obowiązywać od 1 września 2022 r.? Odpowiedzi na to pytanie nie znalazłem w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie ramowego statutu publicznej biblioteki pedagogicznej (Dz. U. z 2003 r., poz. 825). Biblioteka Pedagogiczna w X nie jest filią żadnej biblioteki pedagogicznej. Zatrudnionych jest w niej mniej niż 3 nauczycieli. Do placówki nie mają zatem zastosowania przepisy art. 69 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.): w szkole lub placówce zatrudniającej co najmniej 3 nauczycieli działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły lub placówki w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. Nauczyciele szkół zatrudniających mniej niż 3 nauczycieli są członkami rady pedagogicznej szkoły, której jest podporządkowana szkoła filialna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty szkoła musi udostępnić rodzicom? Domagają się oni kserokopii wszelkich notatek, zapisków, protokołów oraz informacji o dziecku, które sporządzali nauczyciele i specjaliści na przestrzeni dwóch lat. Wszelkie te notatki (oprócz notatek służbowych np po spotkaniu z rodzicami) służyć mają stworzeniu oficjalnej informacji bądź opinii dotyczącej funkcjonowania ucznia w szkole. Nadmieniam, że na prośbę rodziców została sporządzona przez wychowawcę klasy informacja o postępach w nauce i zachowaniu ucznia oraz informacja na temat zachowania dziecka w świetlicy. Obydwie te informacje otrzymali rodzice w formie pisemnej. Odczytano im także informacje dotyczące zachowania dziecka w świetlicy szkolnej. Domagają się, kolejny raz, kopii tych nieoficjalnych notatek. W praktyce szkolnej często stosuje się "luźne", nieoficjalne zapiski nauczycieli o poszczególnych incydentach oraz zachowaniach uczniów, które później służyć mają opracowaniu oficjalnej opinii, bądź informacji na temat postępów ucznia w nauce i zachowaniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe