Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Ponieważ przepisy UoSO nie regulują szczegółowej procedury zmiany statutu niepublicznej jednostki oświatowej, może ona zostać określona w statucie. W braku takich...

PORADA PRAWNA

11 stycznia 2017 Prawo oświatowe

Bardzo proszę o informację w jaki sposób można dokonać zmian statucie szkoły będącej placówką niepubliczną? Kogo należy o zmianach poinformować?

Ponieważ przepisy UoSO nie regulują szczegółowej procedury zmiany statutu niepublicznej jednostki oświatowej, może ona zostać określona w statucie. W braku takich postanowień, zmiany dokonuje organ prowadzący, jako organ upoważniony do nadawania statutu – art. 84 ust. 1 UoSO. Zmiana powinna zostać podana do wiadomości pracowników, uczniów i rodziców w sposób wynikający ze statutu lub zwyczajowo przyjęty. Ponadto w ciągu 14 dni powinna zostać zgłoszona w jednostce samorządu terytorialnego, która dokonała wpisy placówki do ewidencji (art. 82 ust. 5 w zw. z ust. 2 pkt 4 UoSO) w takim samym trybie, w jakim zgłasza się placówkę do tej ewidencji.

 

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT