Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Ponieważ majątek szkoły jest własnością organu prowadzącego - to on ustanawia procedury. Organy prowadzące w różny sposób powierzają stanowisko i majątek...

PORADA PRAWNA

21 sierpnia 2011 Inne

Bardzo proszę o podanie informacji na temat: Jak zgodnie z przepisami powinno wyglądać przejęcie szkoły (majątku szkolnego, archiwum dokumentacji szkolnej itp.) przez nowego dyrektora? Czy organ prowadzący powołuje w tym celu komisję? Czy istnieją procedury określające taką sytuację?

Ponieważ majątek szkoły jest własnością organu prowadzącego - to on ustanawia procedury. Organy prowadzące w różny sposób powierzają stanowisko i majątek dyrektorowi szkoły. Najczęściej jednak powoływane są komisje inwentaryzacyjne, ktore dokonują tzw. spisu z natury. Jeśli organ tego nie ucznił - nowy dyrektor powinien wydać stosowne zarządzenie wg obowiązujących przepisów (często zawartych w tzw. instrukcji kancelaryjnej szkoły) i powołać taką komisję podając jej skład, terminy prac oraz ich zakończenie. Należy pobrać arkusze spisowe z odpowiedniej komórki organu prowadzącego (gminny zespół obslugi szkół, zespół jednostek oświatowych itp), na których komisja dokumentuje prace.

Przygotowanie, przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji wiąże się z koniecznością sporządzenia dokumentów. Przeprowadzenie i wyniki inwentaryzacji należy udokumentować i porównać z zapisami ksiąg rachunkowych. Ogólnie - dokumenty inwentaryzacyjne można podzielić na dotyczące:
1) przygotowania inwentaryzacji: instrukcja inwentaryzacyjna, zarządzenia wewnętrzne (powołujące komisję , zarządzenie w sprawie inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej, jak również dokumenty przygotowawcze itp.),
2) przebiegu spisu z natury oraz czynności porównania stanów ewidencyjnych z odpowiednimi dokumentami i ich weryfikacji (oświadczenia wstępne i końcowe osób odpowiedzialnych materialnie, arkusze spisowe oraz protokoły inwentaryzacyjne itp.),
3) ustalenia i rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych (zestawienia zbiorcze, zestawienia różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnienia osób odpowiedzialnych materialnie, polecenia księgowania rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych).

Art. 26 - 28 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (ze zm.).

Natomiast zwykła formalność przekazania szkoły i klucy może się odbyć pomiędzy dyrektorami: ustępującym oraz nowo powołanym.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT