Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie można wydłużyć uczniowi niepełnosprawnemu w klasie integracyjnej w gimnazjum etap edukacyjny?
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzje, o których mowa wyżej, podejmuje się nie później niż; 1) w przypadku szkoły podstawowej - do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI; 2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej - do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej. Przepisy rozporządzenia stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. w klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły policealnej i szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w klasie wstępnej liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi. W pozostałych klasach szkół, do zakończenia danego etapu edukacyjnego, stosuje się przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 11, tj. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź w sprawie wzoru druku świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w roku szkolnym 1991/1992. Zgłosił się były uczeń po duplikat świadectwa właśnie z tego roku, a nie mam druku z tamtego okresu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o ocenę: W przedszkolu niepublicznym od dwóch miesięcy jest chłopiec 4-letni, duży, mocno zbudowany i bardzo agresywny. Został pokierowany do Poradni PP, jest w trakcie badań. Chłopiec w kontakcie 1:1 z dorosłym jest spokojny, współpracuje, ale wśród rówieśników stwarza ogromne zagrożenie. Nauczycielka nie jest w stanie uchronić pozostałych dzieci przed nagłymi atakami- kopie, popycha na ścianę, przewraca na podłogę, uderza pięścią w brzuch itp. Codziennie wychodząc pyta z nadzieją "byłem grzeczny?", nie rozumie, że coś było źle, jakby w ogóle to nie miało miejsca. Zamierzam zawiesić dziecko do czasu postawienia diagnozy. Boję się o bezpieczeństwo pozostałych dzieci. Rodzice są bezsilni, współpracują. Czy mogę tak postąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy można utworzyć w gimnazjum klasy integracyjne i z czym to się wiąże?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną ma obowiązek organizacji dyżuru przedszkola w wakacje? Czy można zamknąć placówkę na 1 miesiąc?
- Dzień dobry,
w jaki sposób można ukarać nauczyciela, który okłamał dyrekcję, był w posiadaniu sprzętu (laptop) bez wiedzy i zgody dyrekcji (brak umowy użyczenia sprzętu). Nauczyciel pytany czy posiada laptop na samym początku powiedział, że nie. Twierdził, że zostawił go w sekretariacie. Nikt tego faktu nie potwierdził. Sprawa została zgłoszona na policję jako zaginięcie sprzętu. Po 3 dniach od zgłoszenia sprawy na policję nauczyciel zwrócił sprzęt. Laptop okazało się, że był w domu nauczyciela, sprzęt został sformatowany, wgrany inny system niż był. Usunięto również Microsoft Office, który był wgrany na laptopie. Z laptopa zostały również usunięte dokumenty nauczycieli, którzy korzystali na co dzień podczas zajęć. Policja odmówiła ukarania nauczyciela, ponieważ czyn nie zawiera znamion wykroczenia. W związku z tym jak można ukarać nauczyciela za zaistniałą sytuację? Proszę o niepublikowanie pytania.
pozdrawiam serdecznie
dyrektor szkoły
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe