Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym otworzyć szkołę Montessori klasy 1-3. Proszę powiedzieć mi jakie dokumenty, gdzie i w jakim czasie powinnam złożyć do odpowiednich jednostek?
W przypadku zakładania szkoły niepublicznej konieczne jest złożenie w gminie wniosku o wpis do ewidencji szkół niepublicznych, o treści zgodnej z art. 82 ust. 2 UoSO. Do wniosku należy m.in. załączyć pozytywną opinię właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, statut szkoły, dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole oraz uzyskaną pozytywną opinię kuratora oświaty co do prawdopodobieństwa spełniania warunków stawianych szkole z uprawnieniami szkoły publicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na podstawie § 19 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, przedszkole, szkoła i placówka gromadzi, w indywidualnej teczce dla każdego dziecka, ucznia, uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, słuchacza lub wychowanka objętego odpowiednio kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę, doradcę zawodowego, terapeutę pedagogicznego, lekarza oraz innego specjalistę, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz indywidualne programy zajęć.
Proszę o wyjaśnienie, czy "indywidualną teczkę" zakłada wychowawca klasy, kto ją przechowuje i co rozumiemy przez "dokumentacja badań i czynności uzupełniających".
Jeżeli w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną objętych jest ok. 300 uczniów(zajęcia specjalistyczne, rozwijające itp.) Czy to oznacza, że tyle "indywidualnych teczek" powinniśmy posiadać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole przy zakładzie poprawczym mamy sześciodniowy tydzień pracy. Nauczyciele pracują pięć dni w tygodniu i mają różne dni wolne w tygodniu. Czy istnieje rekompensata dla nauczyciela z tytułu, gdy w dzień wolny od pracy przypada święto państwowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna musi podejmować na koniec semestru jakieś uchwały? Proszę o aktualną podstawę prawną do klasyfikacji uczniów.
- Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim objęty jest wszystkimi zalecanymi przez PPP formami pomocy psychologiczno - pedagogicznej na terenie szkoły. Uczęszcza do klasy integracyjnej. jest pod opieką lekarza psychiatry.
Mimo tego na lekcjach i podczas przerw często jest bardzo agresywny zarówno w stosunku do swoich koleżanek i kolegów jak i nauczycieli: przezywa, przeklina, bije, pluje,kopie, płacze, rzuca przedmiotami, używa gróźb typu ,,Przyniosę do szkoły nóż i Cię zabiję'';,,Skoczę po samochód i się zabiję"".
Jesteśmy zaniepokojeni jego zachowaniem-stanowi ono zagrożenie dla uczniów, nauczycieli i samego ucznia. Czujemy się bezradni i nie wiemy jakie działania powinniśmy w tej sytuacji podjąć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w wyjaśnieniu następującego problemu. Jestem dyrektorem szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. Gmina przekazała owemu stowarzyszeniu prowadzenie przedszkola publicznego. Zarząd stowarzyszenia zamierza powierzyć mi funkcję dyrektora prowadzonego przez stowarzyszenie przedszkola. Posiadam kwalifikacje nauczyciela historii z przygotowaniem pedagogicznym, więc nie posiadam kwalifikacji do pracy w przedszkolu. Czy zarząd stowarzyszenia może zatrudnić mnie na stanowisku dyrektora przedszkola? Jeżeli tak, to jak rozwiązać kwestię sprawowania nadzoru pedagogicznego? Czy może nadzór sprawować wskazany nauczyciel zatrudniony w tym przedszkolu? W jaki sposób należałoby to sformalizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe