Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałam zapytać o osobę zatrudnioną na 0,75 wymiaru etatu na stanowisku sprzątaczki. Jest też zatrudniona na osobną umowę o pracę w bibliotece miejskiej. Pani wymaga ode mnie, aby jej czas pracy był skrócony każdego dnia o 45 min. Jak się to ma do jej wymiaru czasu pracy i drugiej umowy? Proszę o podstawę prawną. W jaki sposób do tego wymiaru czasu pracy naliczać urlop dodatkowy dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym?
W pytaniu nie podano, na jakiej podstawie pracownica domaga się skrócenia czasu pracy o 45 minut.
Wymiar czasu pracy pracownika niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zatrudnionego w wymiarze 0,75 etatu wynosi 35 * 0,75 = 26,25 (art. 15 ustawy z 27.08. 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
Dodatkowe zatrudnienie u innego pracodawcy stanowi odrębny stosunek pracy z odrębnymi prawami i obowiązkami.
Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika zaliczonego do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności wynosi 10 dni. Wymiar ten stosune się do pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze. W przypadku pracowników niepełnozatrudnionych urlop ten, tak samo jak urlop podstawowy ulega przeliczeniu w stosunku do wymiaru etatu. Jeżeli skrócenie czasu pracy, o które wnioskuje pracownica stanowią ustawowe przerwy w pracy wliczane do czasu pracy, np. przerwa na karmienie, przerwa na gimnastykę lub wypoczynek, to takie skrócenie czasu pracy nie stanowi zmniejszenia wymiaru czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.09.2009 r. przyjęłam do pracy psychologa bez przygotowania pedagogicznego. Pani psycholog została zatrudniona w wymiarze pół etatu i rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego zobowiązując się jednocześnie do uzupełnienia przygotowania pedagogicznego i podjęła naukę na kursie kwalifikacyjnym. Niestety do dnia dzisiejszego nie złożyła sprawozdania z przebiegu stażu i nie przedstawiła świadectwa przygotowania pedagogicznego. Co powinnam zrobić w zakresie jej dalszego zatrudnienia, czy mogę zawrzeć kolejną umowę na czas określony od września (będzie to już trzecia umowa). Jak powinnam rozwiązać sprawę awansu zawodowego ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły powinien uzyskać od organu prowadzącego zakres kompetencji dotyczący podejmowania decyzji w sprawie remontów i inwestycji w szkole? W jakim zakresie i do jakich kwot?
- Witam, chciałabym się dowiedzieć czy nauczyciel zatrudniony na zlecenie (a nie na umowę o pracę) może rozpocząć staż? Jeśli tak, to w jakim wymiarze godzin musiałby być zatrudniony? Czy 9 godzin daje mu już to prawo?
- Nauczyciel był zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony ponieważ nie posiadał pełnych kwalifikacji. W chwili obecnej posiada pełne kwalifikacje, czy można go teraz zatrudnić przez mianowanie? Jaka jest podstawa prawna?
- Pracownik jest zatrudniony w szkole na etacie konserwatora. Po zabiegu operacyjnym przebywał na długim zwolnieniu lekarskim (sprawy nowotworowe) i złożył dokumentacje na zasiłek rehabilitacyjny. Komisja lekarska z uwagi na stan zdrowia orzekła, że przysługuje tylko renta inwalidzka. Na dzień 21 października 2014r. (ostatni dzień zwolnienia lekarskiego) pracownik posiada staż pracy 29 0 miesięcy, 12 dni. Proszę o odpowiedź; Czy pracownikowi należy się odprawa 6 miesięczna? Czy pracownikowi należy się odprawa jubileuszowa za 30 lat pracy? Czy pracownikowi należy wypłacić ekwiwalent za 10 miesięcy 2014r. urlopu wypoczynkowego, którego nie wykorzystał? Jeśli powyższe należy wyrównać (odprawa 6 miesięcy, jubileusz 30 lat pracy, ekwiwalent za urlop)to z jaką datą dyrektor podpisuje świadectwo pracy i inne świadczenia przysługujące (Na 27.10.2014r. pracownik nie przedstawił żadnych dokumentów potwierdzających otrzymanie renty itd.).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe