Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chłopiec w wieku 19 lat jest głęboko upośledzony. Posiada orzeczenie o potrzebie zajęć indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, którymi jest objęty. Ostatnio matka chłopca poinformowała dyrektora szkoły o tym, że chce zrezygnować z tych zajęć. Czy rodzice mogą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla swojego syna?
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty określa górną granicę wieku - 18 lat, do którego nauka w Polsce jest obowiązkowa. Dotyczy to wszystkich uczniów, również dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, które spełniają obowiązek szkolny i obowiązek nauki w formie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Na mocy rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013r. poz. 529) można tymi zajęciami objąć dziecko, które kończy w danym roku kalendarzowym 3 lata aż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończy ono lat 25. To jest uprawnienie przyznane prawnie dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim, a nie obowiązek. Zatem rodzice mają prawo zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla syna, który ma ukończone lat 18, czyli nie podlega już obowiązkowi szkolnemu i obowiązkowi nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczniowie gimnazjum posiadający orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o upośledzeniu intelektualnym w stopniu lekkim mogą kontynuować naukę w ogólnodostępnych szkołach ponadgimnazjalnych czy jedynie w ośrodkach szkolno-wychowawczych?
Czy istnieją jakieś przepisy w tej kwestii, czy zależne jest to od szkoły? Czy praktyka nieprzyjmowania takich uczniów z tłumaczeniem, że jest takie ustalenie między szkołami, iż powinni oni kontynuować naukę w ośrodkach szkolno-wychowawczych jest zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniom szkoły policealnej (kierunek opiekun medyczny) należą się bezpłatne badania sanepidowskie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje rozporządzenie, które reguluje, jak należy zapisywać tematy lekcji języka obcego w dzienniku? Czy mają one być dwujęzyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z zakresu: zarządzanie oświatą oraz Terapię pedagogiczną z rewalidacją może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym dla dziecka z orzeczeniem autyzmu wczesnodziecięcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Centrum Kształcenia Praktycznego w Centrum Kształcenia Praktycznego i Zawodowego powinno posiadać pieczęć okrągłą jako samo centrum?
Przepisy są dla nas w tym zakresie niejasne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe