Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chyba nie do końca się rozumiemy. Na tym samym oddziale jest jeszcze czworo dzieci z orzeczeniami. Zatem oligofrenopedagog jest nakierowany na całą piątkę. Stąd - aby dosłownie wykonać orzeczenie - musielibyśmy na tym samym oddziale zatrudnić jeszcze jednego oigofrenopedagoga /a dalej - przy kolejnym takim orzeczeniu następnego, etc/. Czy zatem obok już pracującego, osobą ukierunkowaną wyłącznie na wskazane dziecko może być osoba na stanowisku pomocy nauczyciela lub asystenta dziecka niepełnosprawnego /nawet ewentualnie bez przygotowania pedagogicznego, a z przygotowaniem medycznym/?
Skoro z zalecenia poradni psychologiczno - pedagogicznej wprost wynika konieczność indywidualnej pracy nauczyciela - specjalisty z danym uczniem, niewystarczające i sprzeczne z zaleceniami poradni jest zatrudnienie tylko pracownika niepedagogicznego (pomocy lub asystenta nauczyciela) bez kwalifikacji nauczyciela wspomagającego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z § 24 pkt. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2019 r. (Dz. U. 2019 poz 1700, ostatnia zmiana Dz.U. 2019 poz. 1780) duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa, z tym że duplikat świadectwa ukończenia szkoły wydaje się na poddruku duplikatu, którego wzór określono w załączniku nr 3 do rozporządzenia, a jeżeli szkoła, posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa, według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na poddruku duplikatu, którego wzór określono w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przygotowanym przez szkołę.
Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania
1. Czy wszystkie duplikaty świadectw wydaje się na ww. poddruku, czy jeżeli szkoła dysponuje oryginalnymi drukami świadectw obowiązującymi w dniu wydawania oryginału może wystawić duplikat na tym druku. (np. wypisać ręcznie na oryginalnym druku)
2. Czy na ww. poddruku można drukować duplikaty świadectwa tylko z programu świadectw np. z Vulcana, czy także druki samodzielnie przygotowane przez szkołę wg wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa.
3. Co z duplikatami świadectw dojrzałości wydawanych przed 2005 r., które miały 4 strony. Czy duplikaty tych świadectw można wydawać na drukach wg wzoru obowiązującego w dniu wydania takiego świadectwa, jeżeli szkoła jeszcze posiada takie druki ?
Czy duplikaty tych świadectw można wydawać na samodzielnie przygotowanych drukach wg wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa i wydrukowanych na zwykłych kartkach papieru? Świadectwa te były 4 stronnicowe a poddruki do duplikatów zawierają 2 strony.
4. Nowe rozporządzenie nie precyzuje wydawania duplikatów świadectw dojrzałości wydawanych kiedyś przez szkoły (a nie przez OKE). Jakie regulacje prawne obowiązują przy wydawaniu duplikatów ww. świadectw dojrzałości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyrównać różnice programowe u ucznia, który przyszedł do klasy III gimnazjum w styczniu z innej placówki i nie zrealizował minimalnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
w 3-letnim okresie nauczania z – plastyki, WOS-u, zaj. artystycznych , z informatyki. 1. Plastyka – na minimum 30 godz.- nie zrealizował ani jednej godziny; 2. WOS – na minimum 65 godz. /2 lata,/ realizował w kl. II i I półroczu kl. III /1,5 roku nauki /U nas WOS realizujemy w kl. I i II, w III nie realizujemy; 3. Zaj artystyczne – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. II/ W kl. III nie realizował. U nas realizujemy przedmiot w kl. II i III.; 4. Informatyka – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. I/ W kl. III realizował przedmiot w I sem. U nas realizujemy przedmiot w kl. I i II.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Przewodnicząca Rady Gminy ma prawo żądać od dyrektora informacji o wysokości wynagrodzeń pracowników szkoły ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o wzór decyzji dyrektora szkoły publicznej umarzającej należności- niezapłacone i niemożliwe do ściągnięcia zadłużenie za posiłki w stołówce szkolnej. Uchwała Rady Gminy daje dyrektorowi taką możliwość w przypadku kwot do 1000 zł.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej o uprawnieniach publicznej można z subwencji pokryć opłatę za abonament za korzystanie z usług portali dla dyrektorów placówek oświatowych np. "Nadzór pedagogiczny"
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe