Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co może kontrolować jst podczas kontroli w podstawowej szkole publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie, której przekazuje dotację?
Na podstawie art. 36 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2029) osoby upoważnione do przeprowadzenia kontroli mają prawo wstępu do szkoły oraz wglądu do prowadzonej przez nią dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania w związku z przekazaną dotacją. Na żądanie przedstawicieli organu dotującego należy przedstawić ww. rodzaje dokumentacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytania dotyczą wypełniania świadectwa uczniom szkoły podstawowej.
1. Czy dobrze rozumiem, że uczniom kl. IV i VII wpisujemy w rubryce "Inne zajęcia" zajęcia z wych. do życia w rodzinie?
2. Co z uczniami z powyższych klas, którzy nie chcieli chodzić na te zajęcia. Czy wpisujemy im ten przedmiot, a przy nim nie uczestniczył, czy w ogóle nie wpisujemy tego przedmiotu?
3. Co z uczniami kl. V i VI? Czy wpisujemy im i gdzie ten przedmiot? Co z dziećmi, które nie chciały chodzić na ten przedmiot?
4. Jaki i czy w ogóle wpisujemy uczniom kl. V i VI symbol przy obowiązkowym j. angielskim? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Godziny do dyspozycji dyrektora przeznaczone są m.in. na rozwijanie zainteresowań uczniów. Gdzie należy odnotowywać tematy tych zajęć: w dzienniku lekcyjnym czy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z jakich przedmiotów, uczeń spełniający obowiązek szkolny poza szkołą (tzw. nauczanie domowe), powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny? Z przepisów wynika, iż z przedmiotów obowiązkowych, oprócz plastyki, muzyki, w-fizycznego, a co z religią? Pytanie dotyczy szkoły podstawowej, kl. VI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel- pracownik szkoły podstawowej- który jest członkiem Uczniowskiego Klubu Sportowego, ma prawo do dodatkowych dni wolnych od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe