Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
W podstawie programowej na etapie edukacji wczesnoszkolnej w ramach edukacji matematycznej jest zapis, że uczeń ma osiągnięcia z zakresu stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji, w tym wykorzystuje m. in. szachy do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad itd. oraz przekształca gry, tworząc własne strategie i zasady organizacyjne (załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356). Podstawa programowa nie nakazuje natomiast nauczania w szkole podstawowej gry w szachy – zajęcia te mogą być prowadzone jako zajęcia dodatkowe (rozwijające zainteresowania uczniów) i mogą wówczas zostać nazwane „nauka gry w szachy”, ale bez umieszczania ich na świadectwie szkolnym, ponieważ nie mieszczą się w katalogu zajęć objętych ramowym planem nauczania, które się wpisuje w treści świadcetwa (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz.U. z 2017 r., poz. 170). Jeśli zajęcia zostały objęte programem nauczania (który może wykraczać poza podstawę programową – art. 22a ust. 4 UoSO), są objęte edukacją matematyczną, co oznacza, że nie wystawia się z nich odrębnej oceny i nie zamieszcza jej na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację dotyczącą dokumentowania zajęć wychowania do życia w rodzinie. Czy powinny być prowadzone w dzienniku lekcyjnym, czy też dzienniku zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gmina utworzyła przedszkole publiczne. Chce przekazać jego prowadzenie stowarzyszeniu, które prowadzi już szkołę podstawową w tej samej miejscowości i w tym samym budynku. Czy zarząd stowarzyszenia może powierzyć funkcję dyrektora przedszkola dyrektorowi prowadzonej przez stowarzyszenie szkoły podstawowej? W jaki sposób powinny być określone warunki pracy i płacy dyrektora przedszkola ( jeden oddział, 1 i 1/2 etatu nauczycielek plus 1/2 etatu obsługi)? Czy może on być zatrudniony w tymże przedszkolu na umowę zlecenie lub np. na 1/4 etatu? Przedszkole i szkoła są odrębnymi placówkami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wzór pisma dotyczącego informacji o wymiarze zatrudnienia dla nauczyciela gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018. Gimnazjum zostaje włączone do szkoły podstawowej. Wzór pisma informującego o przeniesieniu do sp już posiadam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę z dotacji na kształcenie specjalne (na dzieci niepełnosprawne) wypłacić nauczycielowi wychowania przedszkolnego grupy integracyjnej dodatek trudnościowy pokrywany w 100% z tej dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe