Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły.Wpis do dziennika powinien odzwierciedlać stan rzeczywisty. Dyrektor jako osoba decyzyjna i odpowiedzialna za edukację oraz bezpieczeństwo uczniów wydaje zarządzenie ustalające obowiązki nauczycieli związane także z prowadzeniem dokumentacji przebiegu nauczania. Bowiem dyrektor szkoły we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze,w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, m. in.: 1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy szkoły, 2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły. Oznacza to, że sposób dokumentowania pracy z uczniami w sytuacji opisanej w pytaniu ustala dyrektor. Wg mojej opinii – powinny to być zajęcia świetlicowe z uszczegółowieniem tematu uwzględniającego rodzaj tych zajęć, np. pomoc w odrabianiu pracy domowej lub inny (temat) związany z realizacją planu pracy świetlicy lub/i koncepcją pracy szkoły, programu wychowawczego.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji , w szczególności § 11; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 24.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie powinny być zapisy w szkolnym systemie oceniania wskazujące na to, że ocenianie zakłada dawanie uczniom informacji o postępach w nauce?
- Proszę o wyjaśnienie czy chwilowo ze względu organizacyjnego mogą przebywać w jednej sali przedszkolnej dwie grupy? Każda z nich zostaje pod opieką swojego nauczyciela oraz salowej. W tym samym czasie w sali sprawują opiekę nad dziećmi dwie nauczycielki i dwie salowe.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak klasyfikować ucznia 3 klasy SP, który ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, a 8 czerwca rodzic dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym? Które zapisy stosować w sprawozdaniach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przedstawienie przykładowego regulaminu kontroli zarzadczej w szkole podstawowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do układania rozkładu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej (chodzi o blokowanie godzin np. j. angielskiego itp.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe