Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim? Wiadomo, że zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno wychowawcze do ukończenia 25 roku życia. Co się wtedy dzieje z wydłużonym etapem edukacyjnym? Czy arkusz powinien ulec zmianie, gdyż obowiązuje inna podstawa programowa? Jak powinna być prowadzona dokumentacja nauczania takiego ucznia?
Kwestię realizacji zajęć oraz prowadzonej dokumentacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim reguluje rozporządzenia MEN z dnia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U z 7 maja 2013 poz.529), którego zapisy jednoznacznie wskazują, iż:
- nie ma odrębnej podstawy programowej dla w/w uczniów, są tylko wskazania, mówiące jakie sfery rozwoju dziecka obejmują prowadzone zajęcia - § 8.
- podstawą tych zajęć jest indywidualny program rewalidacyjno-wychowawczy - § 11.
- Dokumentacja zajęć obejmuje - § 12. 1.:
1) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
2) dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno- -wychowawczych
3) zeszyt obserwacji.
Uczniowie realizujący te zajęcia nie podlegają rozporządzeniu o ocenianiu i klasyfikacji, więc nie zakłada się dla nich arkusza ocen. Wobec nich stosuje się wyłącznie ocenę opisową formułowaną na podstawie zapisów w zeszycie obserwacji - § 11. 3
Zatem:
- W momencie otrzymania od rodziców nowego orzeczenia, w dotychczasowym arkuszu ocen należy umieścić adnotację o zmianie formy kształcenia na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, podając numer oraz datę wystawienia nowego orzeczenia.
- Tym samym przestanie obowiązywać wydłużony etap edukacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są podstawy prawne statutu i jakie zmiany powinny być wprowadzone do statutu gimnazjum na dzień dzisiejszy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły na Radzie pedagogicznej ustnie poinformował nauczycieli o chęci przeprowadzenia oceny pracy wybranych nauczycieli. Czy w związku z powyższym musi jeszcze poinformować ich w formie pisemnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób można zrealizować praktyki zawodowe w szkole policealnej w zawodzie Opiekun medyczny?
Placówki, w których do tej pory odbywały się praktyki odmówiły przyjęcia słuchaczy na praktykę.
W czerwcu koniec nauki (nauka trwa 1 rok) i egzamin zawodowy. Co z klasyfikacją i ukończeniem szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie aktualnych wzorów świadectw promocyjnych do szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może żądać od nas (niepubliczna szkoła podstawowa) zwrotu dotacji za poprzedni rok, motywując to tym, że w planie budżetu uwzględniono wyższą kwotę dotacji, a po przeliczeniu budżetu okazało się, że kwota dotacji jest mniejsza? Do 15 stycznia 2013 r. przedłożyliśmy gminie rozliczenie dotacji za ubiegły rok, z którego wynika, że dotacja została wykorzystana. W lutym otrzymaliśmy wezwanie do zwrotu różnicy dotacji. Nadmieniam, iż nie posiadamy takiej kwoty i nie możemy też kwoty tej zwrócić z dotacji za rok 2014. Wójt żąda zwrotu dotacji i wydał odpowiednie decyzje administracyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe