Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Corocznie nasze przedszkole zwraca się z prośbą do Urzędu Gminy o przygotowanie wykazu z danymi dot. dzieci zamieszkałych na terenie naszej gminy. Konkretnie chodzi o podanie: imienia i nazwiska dziecka, jego peselu, miejsca i roku urodzenia, adresu zamieszkania a także imion i nazwisk rodziców. Dane te potrzebne są w końcowym etapie rekrutacji na nowy rok szkolny. Tym razem Pani urzędnik z działu ewidencji ludności prosi o umieszczenie w naszym piśmie podstawy prawnej, która upoważnia nas do ubiegania się o te informacje. Proszę powiedzieć, czy istnieje jakiś przepis, na który mogę się "powołać"?
Dane osobowe, o których mowa powyżej, są zawarte we wniosku o przyjęcie do publicznego przedszkola (art. 149 i art.150 ust.1 pkt 1-3 ustawy Prawo oświatowe). Przedszkole gromadzi te dane na etapie rekrutacji. Żaden przepis prawa nie upoważnia przedszkola do ich gromadzenia przed rozpoczęciem procesu rekrutacji. Organ wykonawczy gminy (wójt, burmistrz, prezydent miasta), zgodnie z art. 23 ust.1 pkt ustawy o ochronie danych osobowych, udostępnia dane osobowe na żądanie dyrektora przedszkola tylko w sytuacji, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów przedszkola. W przedstawionej sytuacji taka sytuacja nie występuje. W myśl przepisu art.42 ust.2 ustawy Prawo oświatowe wójt gminy (burmistrz, prezydent miasta) jest obowiązany przekazywać dyrektorom publicznych szkół podstawowych na obszarze gminy informacje o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3-18 lat.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz.U.z 2016r. poz.922).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przedstawienie procedury zatrudnienia pedagoga wspomagającego dla ucznia klasy III z Zespołem Aspergera. Chodzi mi o rodzaj umowy, ilość godzin i czas trwania wspomagania. Dziecko ma wskazanie do ukończenia II etapu kształcenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada Rodziców wszystkie dokumenty przechowuje w prywatnym mieszkaniu. W regulaminie RR jest zapis:
"§ 37
1. Protokoły z zebrań komisji powołanych przez Radę Rodziców stanowią dokumentację pracy Rady Rodziców.
2. Za przechowywanie protokołów z zebrań komisji odpowiedzialny jest sekretarz Rady Rodziców.
3. Sekretarz Rady Rodziców przekazuje dokumentację w ręce sekretarza nowej kadencji Rady Rodziców."
Czy jest to zgodne z prawem?
Na pismo o przekazanie dokumentacji do szkoły otrzymałam kserokopie bez poświadczenia za zgodność z oryginałem.
Ponadto RR takie same kopie (protokoły, listy obecności) przekazała Wójtowi Gminy oraz Radzie Gminy. Czy zgodne jest to z prawem oraz RODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od września zatrudniam w SP na kilka godzin nauczyciela etyki. Jak mogę zgodnie z przepisami zorganizować lekcje, jeżeli na poziomie klas I-III zgłosiło się 9 osób, a na poziomie IV-VI - 5 osób?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument powinien wypełnić rodzic ubiegający się o przyjęcie ucznia do klasy I szkoły podstawowej – wniosek czy zgłoszenie o przyjęcia do klasy I?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w pomieszczeniu kuchni (tam, gdzie przygotowuje się obiady) w placówce oświatowej można założyć monitoring?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe