Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy arkusz ocen o symbolu MEN-I/40/2 jest taki sam dla uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami gimnazjum i szkoły podstawowej? Oczywiście chodzi mi o uczniów, którzy przyszli do ww. szkoły 1 września 2019 r.
Zgodnie z § 64 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700), od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen według wzoru nr 40 z załącznika nr 3 do rozporządzenia (MEN-I/40/2) zakłada się uczniom branżowej szkoły I stopnia, a więc zarówno będącym absolwentami gimnazjum, jak i szkoły podstawowej. W przypadku uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum w ww. arkuszu ocen w części "Obowiązkowe zajęcia edukacyjne" na kolejnej wolnej pozycji wpisuje się zajęcia "Edukacja dla bezpieczeństwa". Formularz jest więc ten sam dla uczniów po szkole podstawowej oraz gimnazjum, natomiast należy przy wypełnianiu arkusza ocen uwzględnić powyższą różnicę w treści arkusza absolwentów gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pierwsze pytanie dotyczy rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015r. poz. 843 w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych, w którym w par. 17 ust. 8 jest mowa o uczniu, o którym z kolei jest mowa w ustawie o systemie oświaty w art. 16. ust. 8. W nowej ustawie artykuł ten został uchylony więc jakiego ucznia dotyczy zapis z którym przewodniczący komisji ustala liczbę zajęć z których uczeń może przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych w jednym dniu?
Moje drugie pytanie dotyczy ucznia który najprawdopodobniej nie przystąpi do egzaminów klasyfikacyjnych w wyznaczonym przez dyrektora za zgodą rodziców terminie, poprzedzającym roczne zakończenie zajęć. Czy w przypadku usprawiedliwionej nieobecności można mu wyznaczyć nowy dowolny termin do końca sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 w kl. V jest 7 , w kl. VI 6 a w VII 3. Czy możliwe jest połączenie zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2018/2019 w tych trzech klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- dzień dobry
Proszę o wskazanie ile godzin języka polskiego i przez jaki okres czasu powinno mieć dziecko dodatkowego języka polskiego jeśli:
1. jest dzieckiem ukraińskim - uchodźca
2. cudzoziemcem
3. obywatelem polskim powracającym z zagranicy
od kiedy przeliczać terminy dodatkowego polskiego...
np.
1. mamy dziecko - Polaka który wrócil z zagranicy ma język polski dodatkowy od 1.09.2022 (na ten dzień 1.09.2022 był przepis, że dodatkowy język polski może mieć 24 mce łącznie z wakacjami czyli do 31.08.2024r. ....ale ponoć przepisy się zmieniły od 2024???? że dodatkowy język polski dla obywateli polskich powracających z zagranicy wynosi 12 mcy. jak to się ma do w/w ucznia, który już przekroczył 12 mcy nauki.... nie mogę nigdzie znaleźdź odpowiedzi ani informacji od kiedy liczymy 12 mcy nauki po nowemu( bo było dotychczas 24 mce)
2. mamy Ukrainkę która nie jest uchodźca tylko cudzoziemcem przybyła do nas 25 stycznia 2021 r. najpierw były przepisy iż naukę polskiego może mieć beztrerminowo, a od 1.09.2022 r że 24 mce - czyli do końca 31.08.2024r. a jesli weszły przepisy (od tego roku 2024 ????) że język polski dodatkowy jest 12 mcy to jak ją przeliczyć?
strasznie to nieprecyzyjne...
dziękuję i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co wpisać w arkuszu ocen dla ucznia kl I sp, który w następnym roku będzie kontynuował naukę w klasie I zgodnie z nowym rozporządzeniem i podjętą przez rodziców decyzją?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie, czy zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły wymagają przedstawienia dyrektorowi programu nauczania, który następnie powinien zostać zaopiniowany przez RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe