Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy decyzje w sprawach ZFŚS, zwolnień z wych.fiz., i w innych sprawach, należy numerować osobno, czy wszystkie razem nadając kolejne numery?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują kwestii, o których mowa w pytaniu. Dyrektor wydaje odpowiednio decyzje administracyjne i kierownicze: a) administracyjne – wyrażają wolę dyrektora jako organu administracyjnego, wydając takie decyzje dyrektor rozstrzyga sprawy w postępowaniu administracyjnym unormowanym przez przepisy proceduralne - dotyczą one spraw, do których odniesienia zawierają rozporządzenia / ustawy (np. Prawo oświatowe, Ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela), b) kierownicze – związane są z realizacją funkcji kierowniczych przez dyrektora.Decyzje powinny być numerowane wg porządku ich wydawania oraz rodzajów, tj. chronologicznie; z początkiem roku szkolnego nowa numeracja. Na każdą kategorię dokumentów powinien być przeznaczony inny segregator lub teczka – w zależności od koncepcji dyrektora oraz ilości wydawanych dokumentów.
Podstawa prawna:1. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.) - art. 107 § 1, art. 109, art. 156.; 2. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.) - art. 90g.; 3. Ustawa z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (ze zm.) - art. 36, art. 37.; 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy regulacje dotyczące tego, w jaki sposób należy wnioskować o przyznanie świadczenia, można zapisać w regulaminie ZFŚS w następujący sposób? 1. Pracownik ubiegający się o przyznanie świadczenia ZFŚS jest zobowiązany złożyć do dyrektora szkoły wniosek o przyznanie świadczenia w trybie i terminie określonym w dalszych postanowieniach regulaminu. 2. Wysokość świadczenia przyznanego pracownikowi jest uzależniona od jego sytuacji socjalnej (materialnej, życiowej, rodzinnej). 3. Jednym z kryteriów określenia sytuacji materialnej jest złożone przez pracownika oświadczenie o dochodach w rodzinie (załącznik nr 1). 4. Pracownik, który nie złoży oświadczenia o dochodach w rodzinie, zostanie uznany jako osoba o najwyższych dochodach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowi przydzielone zostało nauczanie indywidualne w domu z uwagi na chorobę nowotworową. Z uwagi na zabiegi lekcje nie mogą odbywać się w dni nauki i w związku z tym nauczyciele w soboty własnym samochodem jadą 35 km do domu ucznia. Jeden z nauczycieli zapytał kiedy odbierze wolne za przepracowane soboty w domu ucznia. Dodam, że szkoła pracuje od poniedziałku do piątku. Pytanie dotyczy ucznia LO w klasie maturalnej. Generalnie nauczyciele mają dużo godzin ponadwymiarowych i w dni nauki nawet jeśli uczeń jest w domu to jest to dużo godzin i przekładają je na sobotę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole jest 1 uczennica posiadająca orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawności sprzężone, w tym niedowidzenie. Zastanawiam się nad kupieniem dla niej powiększacza. Jest to wysoki koszt, chciałabym więc wiedzieć, czy taki zakup byłby finansowany z paragrafu 80150 czy z paragrafu 80101. Jakie źródło określa dokładnie, czy taką pomoc można bądź nie zakupić z paragrafu 80150?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgłosił się do mnie rodzic tegorocznej absolwentki naszej szkoły z wnioskiem o następującej treści: "Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie zaświadczenia dla mojej córki (...), że nie pobierała do tej pory żadnych stypendiów w szkole podstawowej i opinii również o mojej córce (...) byłej uczennicy szkoły podstawowej w celu otrzymania stypendium. Obecnie uczęszcza do liceum (...)./podpis rodzica" Czy moim obowiązkiem jest wydać takie dokumenty?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Planuję przeniesienie ucznia do klasy równoległej. Jest to kara statutowa. Proszę o podanie kroków formalnych -czy wystarczy decyzja dyrektora, czy też ma to być uchwała rady pedagogicznej, bądź tylko opinia rady pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe