Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do prowadzenia zajęć w szkole dydaktyczno-wyrównawczych potrzebna jest pisemna zgoda rodzica?
Każdy rodzaj udzielanej pomocy uczniowi powinien być uzgadniany z rodzicami. Warunkiem uczestnictwa ucznia w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych jest rozpoznanie takiej potrzeby u ucznia.Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i nieodpłatne.W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie m. in.: 1) klas terapeutycznych; 2) zajęć rozwijających uzdolnienia; 3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; 4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym. Po rozpoznaniu potrzeb ucznia nauczyciel, wychowawca grupy lub specjalista pracujący z uczniem zobowiązany jest do niezwłocznego udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w zakresie swoich kompetencji, informując o tym wychowawcę klasy lub inną osobę, wyznaczoną przez dyrektora szkoły do realizacji zadań związanych z organizacją i koordynowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.W przypadku, gdy uczeń ma trudności w nauce, w szczególności związane z nieopanowaniem podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego, szkoła ma obowiązek zorganizować dla tego ucznia zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, natomiast uczeń powinien na nie uczęszczać. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne. Rodzice podejmują decyzję w sprawie udziału ich dziecka w zajęciach. Wychowawca klasy planując udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej współpracuje z rodzicami ucznia.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak rozumieć zamknięcie szkół z perspektywy dyrektora. Czy może przebywać w zamkniętej szkole? Co z obsługą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepisy dopuszczają zwalnianie uczniów z takich zajęć jak: w-f, drugi język obcy, informatyki, nauki jazdy pojazdem silnikowym, a co w przypadku szkół podstawowych z klasami z przysposobieniem do pracy jeżeli uczeń 8-ej klasy ma zwolnienie lekarskie do końca roku z warsztatów szkolnych? Czy może ukończyć szkołę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką podstawę prawną należy stosować w dokumentach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej w obecnym (trzyletnim) liceum ogólnokształcącym - rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 roku czy z 30.04.2013 r. ze zm.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - jest ostatnim aktem wykonawczym dotyczącym funkcjonowania ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych?
Czy obowiązuje nadal Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie konsekwencje można wyciągnąć wobec nauczyciela, który będąc świadomym, że uczeń nie opanował podstawy programowej, promuje go do następnej klasy? Sprawa dotyczy uczniów szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe