Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do szkoły dla młodzieży (technikum lub liceum ogólnokształcącego) może zostać przyjęty pełnoletni absolwent zasadniczej szkoły zawodowej?
Ponieważ UoSO nie definiuje pojęcia szkoły dla młodzieży, ani nie określa górnej granicy wieku takich uczniów, decyzja o przyjęciu ucznia należy do dyrektora (w trakcie roku szkolnego, jeśli w szkole są wolne miejsca) albo kandydat bierze udział w naborze na nowy rok szkolny (art. 20a ust. 1 i 2 UoSO), pod warunkiem, że granicy wieku nie określa statut danej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o udzielenie mi odpowiedzi na następujące pytanie. Otóż nauczyciel, który ma półroczne dziecko odmówił mi wyjazdu na basen z dziećmi jako opiekun i powołał się na art.178 KP. Czy taki wyjazd należy traktować jako delegację jeśli jest to w ramach 40g. pensum i liczy się jako godzinę kartową? Nadmieniam również, że ma on 6 godz. nadliczbowych, o które sam prosił. Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii. Z poważaniem Renata Dec
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W połowie lutego zgłosiła się do naszej szkoły, rodzina z Ukrainy z Doniecka, z trójką dzieci. W związku z sytuacją na Ukrainie dzieci od września nie uczęszczały regularnie do szkoły. Rodzina jest też po bardzo traumatycznych przeżyciach w związku z ucieczką z miejsca zamieszkania. Rodzice nie posiadali dokumentów ukończenia poszczególnych klas dzieci. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z zakresu matematyki i języka angielskiego, uczniowie zostali przyjęci do klas odpowiednio: klasa 2 - Sierhij (9 lat), klasa3 - Beniamin (11lat), klasa5 - Yelisei (13lat). W ciągu 2 miesięcy, kiedy chłopcy są u nas w szkole, widzimy, że zrobili ogromne postępy w nauce, szczególnie Beniamin i Yelisei. Zaczęli przypominać sobie treści, które były realizowane w szkole na Ukrainie. Uczęszczają na zajęcia wyrównawcze oraz na dodatkowe lekcje języka polskiego. Rodzice chłopców zwrócili się do mnie z prośbą o możliwość przeniesienia/promocji dwóch starszych synów do klas programowo wyższych. Na Ukrainie ukończyli odpowiednio klasy Sierhij - klasa 2, Beniamin - klasa 4, Yelisei - klasa 6. W związku z tym, zwracam się z zapytaniem, czy w tej wyjątkowej sytuacji, istnieje taka możliwość, aby w trakcie roku szkolnego, np. zorganizować egzaminy klasyfikacyjne, na podstawie których uczniowie ci mogliby przejść do klasy programowo wyższej. Jeśli nie to czy istnieje jakakolwiek inna możliwość, aby rozwiązać tą sytuację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń pochodzenia romskiego mający trudną sytuację zdrowotną i rodzinną związaną z koniecznością wyjazdu za granicę może być odroczony od spełniania obowiązku szkolnego na pół roku na wniosek rodzica? W/w uczeń nie ma możliwości kontynuowania nauki za granicą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nowa podstawą programową) muszą odbywać się takie zajęcia uzupełniajace, jak zajęcia artystyczne lub ekonomia w praktyce lub inne? Rozumiem, że uczeń jest zobowiazany do wyboru od 2 do 4 przedmiotów na poziomie rozszerzonym i jeżeli wybiera np. historię, to musi realizować przedmiot uzupełniający, tj. przyrodę, a jeżeli wybierze np. biologię, to realizuje przedmiot uzupełniający, czyli historię i społeczeństwo. Moje pytanie dotyczy pozostałych przedmiotów uzupełniających - czy szkoła ma obowiązek zaproponowania innych zajęć uzupełniających oprócz przyrody i historii i społeczeństwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej z obowiązującymi przepisami do przeprowadzenia rekrutacji w bursach w roku szkolnym 2018/2019.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe