Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może wyznaczyć nauczyciela do prowadzenia archiwum i czy nauczyciel może być odpowiedzialny za prowadzenie archiwum szkolnego?
Nauczyciel wykonuje zadania statutowe w zakresie swoich kwalifikacji. Zatem wg mojej opinii nauczyciel nie może być zobowiązany do wykonywania zadań, które wykraczają poza jego kwalifikacje, chyba, że nauczyciel ukończył np. podyplomowe studia archiwistyka i zarządzanie dokumentacją.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art.6, 39; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak napisać program nauczania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładowy wzór recenzji z odbytej praktyki studenta edukacji wczesnoszkolnej (praktyka w oddziale przedszkolnym grupa 4-5 latków)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinna zawierać procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole podstawowej?
- W związku z rozliczeniem dotacji za rok 2019 mam kilka wątpliwości i chciałabym zasięgnąć opinii w temacie podwyżek dla nauczycieli od września 2019 r. Prowadzę niepubliczne przedszkole i jako dyrektor mam prawo do wypłaty wynagrodzenia w wysokości 150% średniego miesięcznego (od 2020 r. średniego rocznego) wynagrodzenia nauczyciela dyplomowanego. Czy w związku z podwyżką kwot wynagrodzeń od 09.2019 roku mam prawo do proporcjonalnego podwyższenia kwoty swojego wynagrodzenia? Urząd miasta, wydział edukacji stoi na stanowisku, że nie, ponieważ średnie wynagrodzenie nauczyciela dyplomowanego jest wyliczane na podstawie kwoty bazowej ustalonej w ustawie budżetowej na 2019 r. Podwyżki dla nauczycieli, które wprowadzono od września 2019 nie zostały odnotowane w ustawie budżetowej na rok 2019, ale w zamian za to weszła w życie ustawa z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy Karta nauczyciela i innych ustaw, w której to w Art. 14 jest zapis, że wynagrodzenia nauczycieli od 1 września 2019 do 31 grudnia 2019 wzrastają o 9,6%. Proszę o informację, czy w związku z w/w ustawą jako organ prowadzący niepubliczne przedszkole i moi nauczyciele mamy prawo do wyżej wspomnianej podwyżki w wysokości 9,6%? Naczelnik wydziału edukacji stoi na stanowisku, cytuję "podwyżki są dla nas, a nie dla Was". Bardzo proszę o informację zwrotną, ponieważ na dzień dzisiejszy zerowej kwoty do zwrotu, muszę zwrócić kwotę ok 3000 zł tytułem niewykorzystanej dotacji za 2019 r.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W moim przedszkolu funkcjonują oddziały dzieci 5- i 6-letnich realizujących bezpłatnie podstawę programową. Oddziały te ulokowane są w budynku szkoły podstawowej ale organizacyjnie podporządkowane są przedszkolu. W jednym z nich jest kilkoro dzieci, które po zakończeniu zajęć oczekują na transport gminny. Dyrektor szkoły obawia się przyjąć te dzieci do świetlicy szkolnej, ponieważ nie są jego uczniami. Jak zgodnie z prawem rozwiązać ten problem? Czy dyrektor szkoły powinien umieścić w regulaminie świetlicy stosowny zapis czy też organ prowadzący powinien może załatwić tę sprawę jakimś zarządzeniem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe