Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły ma obowiązek powołania społecznego inspektora pracy?
Dyrektor nie powołuje społecznego inspektora pracy. Społeczny inspektor pracy wybierany jest i odwoływany przez pracowników danego zakładu pracy, w trosce o systematyczną poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w celu zapewnienia związkom zawodowym niezbędnych warunków do sprawowania skutecznej kontroli przestrzegania przepisów prawa pracy. Może nim być pracownik danego zakładu pracy, który jest członkiem związku zawodowego i nie zajmuje stanowiska kierownika zakładu pracy lub stanowiska kierowniczego bezpośrednio podległego kierownikowi zakładu. Tak wynika z USTAWY z dnia 24 czerwca 1983 r. o społecznej inspekcji pracy. Zatem to od pracowników zależy, czy zdecydują się na powołanie takiego inspektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zamierzam zatrudnić nauczyciela języka angielskiego w przedszkolu w wymiarze 5/22. Jest on nauczycielem mianowanym, nie pracował nigdy w mojej placówce. Czy mogę zawrzeć z nim umowę o pracę na czas określony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielom przenoszonym do innej szkoły w związku ze zmniejszeniem liczby oddziałów, należy wypłacić odprawy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Konserwator pracuje na 0.5 etatu i po przebyciu 182 dni wykorzystał urlop wypoczynkowy. W czasie urlopu złożył wniosek o tzw., wczasy pod gruszą'' . Na urlopie złożył podanie o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron z uwagi na stan zdrowia. Dodam,że jest rencistą od kilkunastu lat. od 17 maja 2017r. nie jest pracownikiem. Rodzina pyta dyrektora dlaczego nie otrzymał świadczenia a dopełnił wymagania zawarte w regulaminie ZFŚS tj. złożył gdy był na początku urlopu i był pracownikiem. Do księgowości wniosek o wczasy dotarł 12 czerwca i księgowość jest zdania,że w dniu 12 czerwca nie był pracownikiem. Czy dyrektor wydając polecenie na piśmie wypłatę należnego świadczenia popełnił błąd? Jest nie dopełnienie formalności po stronie szkoły, a nie widzę błędu konserwatora.
- W szkole jest regulamin przydzielania pracownikom i nauczycielom środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia. Regulamin ten przewiduje wypłatę ekwiwalentów za zakup ww. odzieży. W regulaminie tym nie ma zawartej informacji w jaki sposób traktować nauczycieli zatrudnionych np. 4/18 na wf? Czy pracodawca powinien wypłacić temu nauczycielowi ekwiwalent w wysokości proporcjonalnej do wymiaru etatu, czyli jeśli n-l na 18/18 wf ma 400 zł. to ten n-l zatrudniony na 4/18 powinien otrzymać 88,89 zł.? Czy powinien otrzymać kwotę w pełnej wysokości? Ponieważ wf ma w 4 dniach w tygodniu i zużycie jego jest podobne, czy w regulaminie dopuszczalny jest zapis pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy okresy ekwiwalent wypłaca się proporcjonalnie do wymiaru etatu?
- Nauczycielka jest zatrudniona na czas nieokreślony w wymiarze 6/26 jako wychowawca świetlicy szkolnej.
W roku szkolnym 2018/19 przydzielono jej liczbę godzin wystarczającą na pełny etat, jednak z dniem 1 września 2019 zatrudnienie znów wróci do 6/26.
W marcu 2019 r. nauczycielka urodziła dziecko i korzystała z urlopu macierzyńskiego, a obecnie z rodzicielskiego od 07.08.2019 do 17.03.2020.
Od 1 września 2019 r., będąc na urlopie rodzicielskim, chce objąć 2 godz. nauczania języka obcego (2/18) i łączyć urlop z pracą.
Bardzo proszę o wyliczenie okresu trwania urlopu rodzicielskiego w tym przypadku.
Czy rozpoczęcie pracy może nastąpić 2 września?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe