Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły może połączyć indywidualne zajęcia rewalidacyjne z uczniem w szkole podstawowej? Jaka jest podstawa prawna i do ilu osób można połączyć?
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) indywidualny program terapeutyczno – edukacyjny, opracowany dla danego niepełnosprawnego ucznia, uwzględnia zajęcia rewalidacyjne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia. Właśnie te indywidualne potrzeby i możliwości ucznia skutkują tym, że zajęcia są prowadzone dla pojedynczych uczniów. Natomiast wyjątkowo można uznać za dopuszczalne prowadzenie zajęć rewalidacyjnych dla większej liczby uczniów niż jedna osoba, gdy uczniowie mają bardzo zbliżone potrzeby i możliwości oraz jednocześnie jeden nauczyciel może prowadzić zajęcia realizujące zalecenia poradni psychologiczno – pedagogicznej wynikające z orzeczeń uczniów, gdy jest jednocześnie możliwe zapewnienie warunków bhp. Ponieważ takie postępowanie nie jest zakazane, należy je uznać za dozwolone, z tym, że na liczebność grup wpływają potrzeby i możliwości uczniów. Jeśli natomiast zalecenia poradni nakazują prowadzenie wyłącznie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych, niewłaściwe byłoby ich prowadzenie przez nauczyciela w tym samym czasie dla co najmniej 2 uczniów, ponieważ szkoła ma obowiązek realizacji wszystkich zaleceń z orzeczeń uczniów (§ 5 pkt 1 ww. rozporządzenia)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy podczas czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola i pracy zdalnej nauczycieli musi zostać zmieniony statut przedszkola? Jeśli tak, to jakie zmiany powinny być wprowadzone?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Planujemy w szkole zmienić statut. Prawdopodobnie nie będą to drobne poprawki, lecz całkowita zmiana od podstaw. W szkole nie ma rady szkoły, więc nowy statut zatwierdzi rada pedagogiczna. Czy po zatwierdzeniu statutu należy go przekazać organowi prowadzącemu lub kuratorium, czy też zmiana statutu jest wewnętrzną sprawą szkoły, nawet w przypadku całkowitej zmiany, a nie jedynie jego modyfikacji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie uchwalenia statutu zespołu. W statucie zespołu szkolno-przedszkolnego nadanym przez organ prowadzący mamy między innymi następujące zapisy:
1. Dyrektor Zespołu jest jednocześnie dyrektorem Przedszkola i Szkoły.
2. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, samorządu uczniowskiego Przedszkola i Szkoły.
3. Statuty poszczególnych placówek wchodzących w skład Zespołu szczegółowo precyzują zadania, cele i sposób ich realizacji.
4. Organami Zespołu są:
1) Dyrektor Zespołu
2) Rada Pedagogiczna
3) Rada Rodziców
4) Samorząd Uczniowski Szkoły.
5. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie Zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych placówek.
Jak uchwalić statut naszego zespołu? Mamy odrębne rady pedagogiczne. Czy odrębne Rady Pedagogiczne - Przedszkola i Szkoły - uchwalają Statut Zespołu Szkolno-Przedszkolnego? Jeśli tak, to każda z rad pedagogicznych w swoim protokolarzu będzie miała po 2 załączniki: jeden statut zespołu, drugi statut przedszkola lub szkoły. Każdy załącznik będzie opisany innym numerem uchwały. Utworzą się wówczas 4 załączniki - 4 statuty. Jak tego uniknąć? Może jakieś wspólne zebranie rady pedagogicznej szkoły i przedszkola dotyczące tylko statutu zespołu? Czy są podstawy prawne do takiego współdziałania rad? Jak podjąć wspólną uchwałę i jak ją zaprotokółować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób można uchylić stary statut i uchwalić nowy w związku z tym, że chcemy zmienić budowę paragrafów na rozdziały i będzie ich inna ilość. Jak powinna brzmieć uchwała?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Program wychowawczy bursy piszemy na rok czy na okres kadencji? Są bursy które mają programy wieloletnie + programy roczne. Co jest zgodne z przepisami?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe