Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy godziny do dyspozycji dyrektora w technikum można przeznaczyć na przedmioty ogólnokształcące? Czy w sytuacji, gdy w jednym oddziale szkoły branżowej realizowane jest nauczanie trzech zawodów, liczba godzin do dyspozycji dyrektora pozostaje w wymiarze 3 godzin, czy też po 3 godziny na każdy zawód, czyli 3 godziny razy 3 zawody, tj. 9 godzin?
Godziny do dyspozycji dyrektora są przydzielane na oddział, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 4 i załączników do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639), a więc w szkole branżowej I stopnia łącznie w 3-letnim cyklu nauczania na każdy oddział przypadają 3 godziny, a nie 3 x 3 godziny, gdy w jednym oddziale są nauczane 3 zawody. Ponadto zgodnie z wyraźnym brzmieniem § 2 ust. 1 pkt 4 ww. rozporządzenia godziny te nie mogą być przeznaczane na zwiększenie godzin zajęć ogólnokształcących, skoro można na nich zorganizować jedynie zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów oraz zajęcia związane z kształtowaniem kompetencji zawodowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy karta oceny pracy nauczyciela powinna zawierać poszczególne kryteria oceny, czy może to być w formie opisowej, jak wypracowanie? Czy nauczyciel powinien dostać informację o punktach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nadzoru pedagogicznego, który dyrektor przedstawia radzie, rada zatwierdza, opiniuje, czy tylko ma zostać z nim zapoznana?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel prowadzi nieodpłatnie koło zainteresowań. W jaki sposób powinno być dokumentowane? Czy powinien prowadzić dziennik zajęć pozalekcyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W wielu publikacjach zaobserwowałam u dzieci 3,4,5 letnich konieczność przeprowadzania jedynie dwóch obserwacji zamiast jak zazwyczaj 3. Czy rzeczywiście coś w tej kwestii się zmieniło?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy potraktować godziny zajęć z wychowania do życia w rodzinie? Czy można klasom przydzielić po 1 godz. w I semestrze, czy też muszą mieć przez cały rok szkolny po 0,5 godz.? Drugi problem. Czy można przesuwać godziny przedmiotów, np.2 godzinę z chemii/geografii z klasy trzeciej dać do klasy drugiej (mamy cykl: 1,1,2 godz., chcemy dać 1,2, 1 godz.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe