Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy karta oceny pracy nauczyciela powinna zawierać poszczególne kryteria oceny, czy może to być w formie opisowej, jak wypracowanie? Czy nauczyciel powinien dostać informację o punktach?
Na podstawie § 4 ust. 2 pkt 8 i 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2019 r. w sprawie trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, szczegółowego zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz szczegółowego trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2019 r., poz. 1625) karta oceny pracy zawiera stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 oraz uzasadnienie oceny pracy. W związku z tym w karcie oceny pracy należy podać ustaloną ocenę, jedną ze skali wymienionej w art. 6a ust. 4 KN: ocena wyróżniająca, bardzo dobra, dobra albo negatywna. Z kolei uzasadnienie oceny wymaga przedstawienia, w jakim stopniu nauczyciel spełnił poszczególne kryteria oceny wymienione w art. 6 i art. 42 ust. 2 oraz w art. 5 ustawy Prawo oświatowe w zakresie wszystkich obszarów działalności szkoły, co spełnia wymóg opisowego charakteru oceny (art. 6a ust. 1e i ust. 4 KN). Nauczyciel jest zapoznawany z projektem oceny pracy (a więc dowiaduje się także z projektu uzasadnienia oceny, jak wstępnie jest ustalane spełnianie przez niego poszczególnych kryteriów oceny pracy), może do niego wnieść uwagi i zastrzeżenia, a po ustaleniu oceny – otrzymuje oryginał katy oceny pracy (także zawierający uzasadnienie – opis stopnia spełniania poszczególnych kryteriów oceny) - § 3 i § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym dyrektorem może być osoba po studiach wyższych o specjalności: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, ale nie mająca jeszcze stażu pracy, rozpoczynająca dopiero pracę? Pytanie drugie jakie kwalifikacje musi mieć nauczyciel uczący 3-5 latków języka angielskiego w niepublicznym przedszkolu, wystarczy tylko mieć wychowanie przedszkolne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W moim niepublicznym przedszkolu dzieci z autyzmem mają prowadzoną terapię behawioralną w wymiarze 10-15 h w tygodniu. Czy zajęcia terapeutyczne powinnam rozbić na: •obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne - i tu terapia behawioralna ; •zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - zajęcia z logopedą, psychologiem? Terapię behawioralną również prowadzi logopedia. Jaka jest dokładnie różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów prawnych oraz zasad dotyczących prawidłowego funkcjonowania biblioteki szkolnej i pracy nauczyciela-bibliotekarza.( godziny tzw.pracy cichej, lekcje biblioteczne)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów ze względu na bardzo niską frekwencję w ciągu roku szkolnego otrzymuje ocenę z zachowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe