Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieją odpowiednie przepisy mówiące o wymaganej powierzchni w klasopracowni na jednego ucznia w PSP?
Przepisy oświatowe, a w szczególności rozdział 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm., zatytułowany "Warsztaty, laboratoria, pracownie oraz stanowiska praktycznej nauki zawodu" nie określają, jaka powierzchnia przypada na jednego ucznia w szkolnej pracowni. Zapewnienie odpowiednich warunków bhp należy do obowiązków dyrektora - § 2 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przepisy określają, ilu uczestników może przypadać na jednego opiekuna wycieczki szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola musi zgłaszać zmiany w statucie do wydziału edukacji? Zapisy dotyczą zmiany np. powołania rady pedagogicznej itp.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor w arkuszu organizacyjnym nie przydzielił nauczycielowi ani jednej godziny zajęć z przedmiotu -głównych kwalifikacji- ukończonych studiów magisterskich. Jakie są podstawy prawne przydziału godzin w arkuszu?
Czy obowiązuje zasada -kwalifikacje kierunkowe magisterskie, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w sytuacji, kiedy nauczyciel stażysta nie przedłoży planu rozwoju zawodowego?
- Na jakiej podstawie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim jest zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe