Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim jest zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Nauka drugiego języka obcego nowożytnego nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczających do szkoły podstawowej specjalnej, oddziału specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkoły podstawowej integracyjnej. Podstawą prawną jest Rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017 r., poz. 703) – Załącznik nr 1. Przy czym na pisemny wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia - uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego nowożytnego. Jeżeli uczeń nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, uczęszcza na zajęcia z techniki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Uczeń nie uzyskał promocji do klasy programowo wyższej. Będzie powtarzał klasę w tym samym zawodzie i typie szkoły. Co należy zrobić/wpisać w dotychczas prowadzony arkuszu ocen? Czy należy założyć nowy? Jaka jest prowadzenia arkusza ocen w przypadku tej zmiany?
2. Uczeń nie uzyskał promocji do klasy programowo wyższej. Będzie powtarzał klasę w innym zawodzie, ale tym samym typie szkoły. Co należy zrobić/wpisać w dotychczas prowadzony arkuszu ocen? Czy należy założyć nowy? Jaka jest prowadzenia arkusza ocen w przypadku tej zmiany?
3. Uczeń nie uzyskał promocji do klasy programowo wyższej. Będzie powtarzał klasę w innym zawodzie i w innym typie szkoły. Co należy zrobić/wpisać w dotychczas prowadzony arkuszu ocen? Czy należy założyć nowy? Jaka jest prowadzenia arkusza ocen w przypadku tej zmiany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące pism wychodzących ze szkoły. Rozumiem, że wszystkie pisma wychodzące podpisuje dyrektor. Ale czy np. opinie wysyłane do sądu obok dyrektora może/powinien podpisać psycholog/wychowawca sporządzający takie pismo. Czy jest to uregulowane prawnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w 2 placówkach oświatowych, publicznej i niepublicznej, staruje w konkursie na dyrektora placówki publicznej. Ocenę pracy w placówce publicznej uzyskał negatywną od dyrektora, który też staruje w tym konkursie (konkurencja), natomiast ocenę pracy w placówce niepublicznej uzyskał bardzo dobrą. Czy może przedstawić w konkursie tę ocenę z placówki niepublicznej? Czy decyduje o tym kuratorium? Czy nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym może ubiegać się o stanowiska menadżera w szkole (wtedy nie jest potrzebna ocena pracy) w zamiast dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany należy wprowadzić do statutu szkoły podstawowej w roku szkolnym 2011/2012?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka 18.08.1998 r. przyniosła świadectwo ukończenia doskonalenia zawodowego nauczycieli - Kurs terapii pedagogicznej w wymiarze 120 godzin zajęć dydaktycznych podstawa prawna: rozporządzenie MEN z dnia 10.08.1992 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. Nr 63, poz. 317), czy na tej podstawie można nauczycielce dać zajęcia z terapii pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe