Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jak szkoła zgłosiła do sio ucznia, za którego otrzymała mniej pieniędzy to czy podczas kontroli starostwo otrzymuje zwrot od ministerstwa za danego ucznia? Podam przykład Uczeń ma upośledzenie umiarkowane natomiast do sio został podany jako uczeń z upośledzeniem lekkim. Wynika z tego że Starostwo nie otrzymało takiej subwencji oświatowej jaką powinno. Czy starostwo może się starać o zwrot części subwencji od MEN których nie dostało z powodu błędu szkoły?
Przepisy ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. 2017, poz. 2203 z późniejszymi zmianami), nie przewidują w swojej treści sytuacji jak opisana w pytaniu. Tym samym należy rozliczyć subwencję oświatową na zasadach ogólnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę udzielić pozwolenia na realizację spełniania obowiązku szkolnego poza szkołą od II semestru roku szkolnego 2013/2014.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące formy wyłonienia przedstawiciela rady rodziców oraz przedstawiciela rad pedagogicznych do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora nowoutworzonego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Art. 62a. znowelizowanej ustawy o systemie oświaty dopuszcza tworzenie przez organ prowadzący zespołów zwanych „centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego” ze szkół już istniejących.
10.05.2013 r. organ prowadzący podjął uchwałę w sprawie rozwiązania ZSE (szkoły młodzieżowej) oraz utworzenia centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego.
W skład nowego CKZiU wejdą:
- zasadnicza szkoła zawodowa (bez naboru, szkoła młodzieżowa)
- technikum ekonomiczne, liczące 11 oddziałów (pozostałe po rozwiązaniu ZSE, szkoła młodzieżowa)
- CKU (szkoła dla dorosłych), liczące 30 oddziałów w formach szkolnych – szkoła, która istnieje od 14-tu lat i nie została rozwiązana.
Do komisji konkursowej został powołany przedstawiciel rady rodziców ZSE (CKU nie mogło wyłonić swojego przedstawiciela, ponieważ w szkołach dla dorosłych nie powołuje się rady rodziców) oraz przedstawiciel rady pedagogicznej ZSE, wyłoniony zgodnie z sugestią organu prowadzącego – w formie losowania.
W wyniku jednostronnych decyzji organu prowadzącego, CKU (będące o wiele większą jednostką niż ZSE, na dodatek nie rozwiązaną) nie ma swojego przedstawiciela w komisji konkursowej.
Chciałabym zapytać, czy takie wyłonienie przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej jest zgodne z prawem i czy nie należałoby tu zastosować art. 36a ust. 11. ustawy oso:
11. W przypadku szkół i placówek, o których mowa w art. 44 i art. 52 ust. 1, w skład komisji nie wchodzą odpowiednio przedstawiciele rady pedagogicznej i rady rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor ma prawo zorganizować na stale lekcje inne niż wychowanie fizyczne, wychowanie do życia w rodzinie oraz języki obce w oddziałach innych niż klasowe? Tzn. czy dopuszczalnym jest, aby np. lekcje muzyki, plastyki, zajęć artystycznych lub edukacji dla bezpieczeństwa zostały zorganizowane w oddziałach innych niż klasowych, np. grupa chłopców z dwóch równoległych klas odbywa lekcję muzyki, podczas gry grupa dziewcząt z tych samych obu klas ma w tym czasie lekcję wychowania fizycznego?
Czy dyrektor szkoły na lekcjach języka obcego obowiązkowego dla uczniów w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz w klasach gimnazjalnych ma obowiązek (czy jedynie prawo) organizacji lekcji z podziałem na grupy wg poziomu zaawansowania, jeżeli liczebność żadnej z klas nie przekracza 24 uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielem wspomagającym dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (sprzężenie)w przedszkolu może być logopeda (osoba ukończyła studia I stopnia)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe