Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy logopeda i psycholog w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym prowadzący zajęcia specjalistyczne muszą mieć skończoną oligofrenopedagogike?
Zarówno logopeda, jak psycholog nie muszą mieć kwalifikacji z zakresu oligofrenopedagogiki. Zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie kwalifikacji (tekst jednolity Dz.U. z dnia 14 października 2013 r. poz. 1207):
- kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-psychologa w szkołach i placówkach posiada osoba, która ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne - §19.
- kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy w szkołach i placówkach posiada osoba, która ukończyła: studia magisterskie w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne - §21. 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w miejscu zamieszkania wychowanka (dom rodzinny lub Dom Pomocy Społecznej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia religii z dziećmi 5-6 letnimi powinny odbywać 2 razy w tygodniu po 30 minut, czy 2 razy po 60 minut? Podobne pytanie dotyczy języka angielskiego w grupie 6-latków-minimalnie 2 razy po 30 minut, czy 2 razy 60 minut?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna klasyfikacji półrocznej w roku szkolnym 2015/2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w regulaminie wypożyczania darmowych podręczników muszę zamieścić zapis o zawieraniu umów użyczenia z rodzicami? (wzór regulaminu z umowami znalazłam na Państwa stronie).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka jest w trakcie stażu na kolejny stopień awansu zawodowego. Przed urodzeniem dziecka zaliczyła 2 lata stażu, pozostał jej okres wrzesień–maj. Kończy staż 31 maja 2022 r. Po urlopie rodzicielskim zostało jej do wykorzystania 41 dni urlopu wypoczynkowego. Ze względu na trudności organizacyjne szkoły zgodziła się wrócić od września do pracy, a pozostały urlop wykorzystać w miesiącach maj–czerwiec 2022 r. Staż skończy w trakcie urlopu wypoczynkowego. Mam pytanie dotyczące jej sprawozdania i oceny dorobku. Czy może podczas urlopu wypoczynkowego zrobić i oddać sprawozdanie z realizacji stażu? Czy podczas jej urlopu może biec procedura związana z oceną dorobku zawodowego, czy też bezpieczniej wykorzystać zaległy urlop wypoczynkowy wcześniej, by w czerwcu napisać i złożyć sprawozdanie z realizacji stażu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe