Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy magister edukacji wczesnoszkolnej i oligofrenopedagog ma kwalifikacje do uczenia od nowego roku szkolnego w klasie czwartej szkoły podstawowej specjalnej dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?
TAK – nauczyciel będący magistrem edukacji wczesnoszkolnej i posiadający kawalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki może pracowac z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym na każdym etapie edukacji w szkole podstawowej. Nauczyciel ten realizuje bowiem podstawę programową zgodnie z Załącznikiem nr 3 do rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z dnia 24 lutego 2017 r. poz. 356)
Kwalifikacje w/w nauczyciela określa obecnie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2015 r. poz. 1264), wskazując, iż kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną nadają: studia magisterskie, studia pierwszego stopnia, studia wyższe, studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie oligofrenopedagogiki lub zakład kształcenia nauczycieli w specjalności oligofrenopedagogika.
Projekt nowego rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli z dnia 8 lutego 2017r. – utrzymuje w/w zapis.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel zatrudniony na niepełny etat np. 4/18 powinien być obecny na wszystkich radach pedagogicznych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie informacje muszą się znaleźć w arkuszu organizacji szkoły na rok 2011/2012. Jakie dokumenty dyrektor powinien dołączyć do arkusza składającego do kontroli do organu prowadzącego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniałam nauczyciela w okresie od 11 września 2023 r. do 13 października 2023 r. na stanowisku doradcy zawodowego. Omyłkowo zostało mu błędnie przypisane pensum – 18 zamiast 22. W związku z powyższym nauczycielowi wypłacono wyższe wynagrodzenie niż powinien otrzymać. Po wykryciu pomyłki nauczyciel wyraził zgodę na zwrot nadpłaconych środków. Jak powinno wyglądać od strony formalnej poprawienie powyższego błędu? Jak powinien brzmieć zapis, z którego jasno będzie wynikać, że nauczyciel we wskazanym okresie był zatrudniony i wynagradzany zgodnie z pensum 22 jako doradca zawodowy w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z regulaminem funduszu świadczeń socjalnych organizujemy wśród pracowników wyjazdy. Dochodzi jednak do sytuacji, w których pracownik zgłasza chęć udziału w jakimś przedsięwzięciu, a później – bez informacji o tym, że nie weźmie udziału w wyjeździe – nie pojawia się. Koszty wyjazdu zostają poniesione ze środków funduszu pomimo braku skorzystania z wyjazdu przez pracownika. Czy istnieje możliwość zawarcia w regulaminie zapisu, że jeżeli ktoś zgłosi się na jakiś wyjazd, a nie weźmie w nim udziału, poniesie całość kosztów związanych z wyjazdem? Na liście chętnych widnieje informacja o tym, że w przypadku rezygnacji pracownik ponosi koszty, na liście każdy podpisuje się osobiście.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda ubezpieczenie dzieci szkolnych? czy szkoła ma obowiązek wnikać w sprawy ubezpieczenia? Czy musi egzekwować to od rodziców czy jest to kwestia indywidualna każdego rodzica?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe