Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy mogę zatrudnić na stanowisko logopedy w szkole osobę, która w 2000 r. skończyła studnia wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika w zakresie ogólnopedagogicznym (ilość godzin praktyki: 90) oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii w 2008 r. (ilość godzin zajęć praktycznych: 136), a w 2011 r. w zakresie neurologii (ilość godzin zajęć praktycznych: 161)? Czy osoba ta może być także pedagogiem szkolnym?
Przepisy prawa oświatowego (p. w/w rozporządzenie § 20.1) regulują kwestie kwalifikacji nauczyciela-pedagoga:
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych, posiada osoba, która ukończyła (§ 20. 2):
1) studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
3) studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Oznacza to, że nauczyciel (z wyłączeniem szkoły specjalnej) będzie posiadał kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga, jeżeli dyrektor uzna, że ukończone przez niego studia podyplomowe odpowiadają przyznanym zajęciom i zakresowi czynności pedagoga (ukończone studia bez specjalności).
Natomiast § 21.1 w/w rozporządzenia traktuje o kwalifikacjach nauczyciela-logopedy w liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych – posiada je osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Na podstawie § 21.2 stwierdza się, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
3) studia pierwszego stopnia w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Zatem należy uznać, że nauczyciel, o którym mowa w pytaniu, posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy, ponieważ spełnia warunek: ukończył studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Bardzo proszę o podanie, jak powinien wyglądać porządek obrad rady klasyfikacyjnej oraz rady podsumowującej pracę za rok szkolny.
2. W jakiej formie powinny być zapisane uchwały Rady Pedagogicznej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy bursie szkolnej zarządzanej przez powiat, stołówka bursowa może sprzedawać obiady pracownikom i innym uczniom z pobliskich szkół, oraz czy możemy prowadzić działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży obiadów dla mieszkańców miasta w postaci np. obiadów abonamentowych? Jesteśmy płatnikiem VAT oraz jako Zespół Placówek Bursa i Szkolne Schronisko Młodzieżowe czy możemy sprzedawać posiłki gościom szkolnego schroniska młodzieżowego? Proszę o opinię i podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy obsługa finansowa szkoły prowadzona na zewnątrz wpłynie na decyzyjność dyrektora szkoły w tej materii?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy informowania o realizacji obowiązku szkolnego i nauki . Kogo należy informować o tym fakcie w przypadku wychowanka (wiek 22 lata) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, który realizuje zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym? Wychowanek ma prawo uczęszczać do ośrodka do 25 roku życia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzeniem centralizacji podatku VAT od 01.01.2017r w placówkach oświatowo- wychowawczych, a konkretnie Bursa w naszym przypadku - czy zobowiązani jesteśmy podpisywać tzw. porozumienia współpracy ze szkołami uczniów którzy u nas mieszkają?Proszę o podanie podstawy prawnej o ile taka obowiązuje.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe