Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy możliwe jest ,aby uczeń w Gimnazjum będąc w grupie językowej III.1 poziom rozszerzony przeszedł do grupy niższej III.1 poziom podstawowy?
Tak, może - w ramach nauczania tej samej klasy, co nie oznacza, że przystąpi do egzaminu z 3. części językowej na poziomie podstawowym.
Procedurę przejścia "wewnętrznego" pomiędzy poziomami nauczania w szkole może regulować krótki zapis w statucie.
Na pisemny wniosek rodzica szkoła może umożliwć uczniowi naukę języka na poziomie niższym. Jeśli jednak uczeń kontynuuje naukę języka obcego nowożytnego rozpoczętą w szkole podstawowej - musi go zdawać na poziomie rozszerzonym.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania
uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
Rozdział 4
Sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej
i egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum.
§ 35.
2. Do części trzeciej egzaminu gimnazjalnego uczeń (słuchacz) przystępuje z zakresu tego języka obcego nowożytnego, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.
3. Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń będzie zdawał część trzecią egzaminu gimnazjalnego.
(…)
4a. W deklaracji, o której mowa w ust. 3 i 4, podaje się również informację o zamiarze przystąpienia ucznia (słuchacza) do części trzeciej egzaminu gimnazjalnego na poziomie rozszerzonym – w przypadku ucznia (słuchacza), o którym mowa w § 42 ust. 2e.
5. Deklarację, o której mowa w ust. 3 i 4, składa się nie później niż do dnia
20 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin gimnazjalny.
6. Informację o języku obcym nowożytnym, z którego zakresu uczeń (słuchacz)
przystąpi do egzaminu gimnazjalnego, dołącza się do listy, o której mowa w § 41 ust. 1 pkt 1.
§ 41. 1. Przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego w danej szkole
w szczególności:
1) przygotowuje listę uczniów (słuchaczy) przystępujących do sprawdzianu lub
egzaminu gimnazjalnego; lista zawiera: imię (imiona) i nazwisko ucznia
(słuchacza), numer PESEL, miejsce urodzenia, datę urodzenia, płeć, informację
o specyficznych trudnościach w uczeniu się, rodzaj zestawu zadań, symbol
oddziału i numer ucznia (słuchacza) w dzienniku lekcyjnym; listę uczniów
(słuchaczy) przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego przesyła
w formie elektronicznej dyrektorowi komisji okręgowej, w terminie ustalonym
przez dyrektora komisji okręgowej, nie później jednak niż do dnia 30 listopada
roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany sprawdzian lub egzamin
gimnazjalny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w statucie szkoły powinien być zapis mówiący o wydłużeniu etapu edukacyjnego? Czy wystarczy tylko procedura?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Bardzo proszę o zamieszczenie ( a może dopiero trzeba opracować) arkusza do oceny efektywności pomocy psychologiczne i pedagogicznej.
W moim przypadku chodzi o Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w skład którego wchodzi gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Troje dzieci sześcioletnich - z oddziału przedszkolnego zostało zakwalifikowanych do wsparcia logopedycznego . Logopeda zabiera te dzieci na zajęcia w czasie ramowym ( 5 godz.) gdy przewidziany jest czas na zabawy spontaniczne, zgodne z zainteresowaniem . Czy taka organizacja zajęć z logopedą jest zgodna z prawem ? Podobnie jest z zajęciami wczesnego wspomagania dziecka. Czy można tak organizować zajęcia czy też czas dowolny zabawy jest traktowany jako czas ramowy i oba rodzaje zajęć należy organizować po piątej jednostce ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniając w szkole podstawowej ogólnodostępnej nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia niepełnosprawnego tj.nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej proszę o określenie jego zadań
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe