Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Niestety, takie sytuacje się zdarzają – wg opinii nauczycieli - coraz częściej. Wymagania edukacyjne powinny być sformułowane w oparciu o podstawy programowe. Dostosowanie wymagań to obowiązek nauczyciela każdego przedmiotu, z którego uczeń ma trudności. Dobrą praktyką w takich sytuacjach jest pomoc uczniowi w ramach zajęć z art. 42 KN. W niektórych przypadkach niezbędna jest pomoc poradni psychologiczno-pedagogicznej (opinia ze wskazówkami do pracy), duże zaangażowanie pedagoga szkolnego i ścisła współpraca z rodzicami ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje taka możliwość (podstawa prawna), żeby uczeń powtórzył egzamin klasyfikacyjny, który odbył się zgodnie z procedurami? Mama ucznia złożyła prośbę o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu w związku z przyjęciem przez dziecko, w dniu egzaminu, bez jej wiedzy, większej dawki leków przeciwlękowych, w wyniku których dziecko nie wiedziało co ma pisać i odpowiadać. Jeśli istnieje taka możliwość to w jakim terminie taki egzamin mógłby się odbyć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o podanie wzoru uchwały zatwierdzającej program wychowawczy i profilaktyki, ponieważ termin podjęcia uchwały był do końca lutego to z jaką datą powinien być uchwalony i proszę o podanie podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty czy nazwy zajęć wpisać w " Dzienniku lekcyjnym edukacja wczesnoszkolna", gzie jest miejsce w rubryce "Edukacja"- klasa 2 i 3 w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.Tu obowiązuje "stara" podstawa programowa. Następne pytanie: Jakie nazwy zajęć wpisać w tymże Dzienniku w "Tygodniowym planie zajęć edukacyjnych "- klasa 2 i 3 dla w/w uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie niezbędne informacje powinno zawierać sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego - z I półrocza?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 3. Ojczym, osoba niebędąca opiekunem prawnym dziecka, domaga się od szkoły informacji o dziecku i uczestnictwa w zebraniach z rodzicami. Czy zgodę na udzielanie informacji o dziecku osobie niebędącej jego opiekunem prawnym powinni udzielić oboje biologiczni rodzice? Czy rodzic/rodzice/prawni opiekunowie powinni określić zasady, na jakich ma odbywać się przekazywanie informacji o dziecku osobie niebędącej jego opiekunem prawnym? Jakiego rodzaju informacji powinna lub może udzielić szkoła? Proszę o podanie również podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe