Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można utworzyć klasę integracyjną mając tylko dwoje uczniów z orzeczeniem i czternaścioro uczniów w całej klasie? Wiem, że wymagana jest liczba 3 z orzeczeniem i 15 w klasie. Rodzice jednak domagają się takiej klasy, jest zgoda organu prowadzącego i środki finansowe. Jak rozwiązanie znaleźć w tej sytuacji. Czy można np. przydzielić nauczyciela wspomagającego w tej klasie tylko na dwóch przedmiotach, jeśli nie byłaby to klasa integracyjna?
Jeśli organ prowadzący szkołę wyraża zgodę na utworzenie klasy integracyjnej z mniejszą liczbą dzieci, niż wskazują na to przepisy prawa oświatowego, a do tego ma na ten cel zapewnione środki finansowe – to uważam, że nie ma przeszkód aby taka klasa powstała.
Gdyby jednak klasa integracyjna nie powstała, to kwestia zatrudnienia nauczyciela wspomagającego wynikać będzie z § 7. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U z 7 sierpnia 2015, poz 1113), który mówi, że obowiązkowo zatrudnia się w szkole ogólnodostępnej, w której kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej (wspomagających) w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta nauczyciela lub pomoc nauczyciela
– z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Natomiast jeśli wspomniana w pytaniu dwójka uczniów ma inny rodzaj niepełnosprawności – to można nauczyciela wspomagającego zatrudnić wyłącznie za zgodą organu prowadzącego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest ściśle określona liczba opiekunów na wycieczki szkolne?
- Materiał dotyczący powołania zespołu ds pomocy psychologiczno - pedagogicznej jest niezgodne z prawem.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy statut szkoły powinien zawierać informację dotyczącą inwentaryzacji i skontrum w bibliotece? Czy regulują to aktualne przepisy prawa oświatowego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek funkcyjny może być przyznany pracownikowi samorządowemu, który nie zajmuje stanowiska kierowniczego, ale ma rozszerzoną odpowiedzialność - koordynuje pracę innych pracowników? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? W jaki sposób należy wyliczyć wysokość takiego dodatku?
Czy w regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych następujący zapis byłby właściwy i zgodny z
rozporządzeniem i ustawą:
"1. Pracownikom zatrudnionym na n/w stanowiskach przysługuje dodatek funkcyjny określony w Załączniku do niniejszego Regulaminu:
1) Główny księgowy - V kategoria zaszeregowania,
2) Główny specjalista - II kategoria zaszeregowania,
3) Sekretarz - III kategoria zaszeregowania."
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe