Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Na podstawie § 3 pkt 4 oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 r., poz. 1635) do zadań zespołu należy ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka oraz analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie. Ponadto zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w tym prowadzi arkusz obserwacji dziecka, który zawiera ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka. Zgodnie z § 6 ust. 4, ust. 5 pkt 1 i ust. 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) zespół opracowuje program IPET po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a program ten opracowuje się w terminie do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń z orzeczeniem rozpoczyna naukę w placówce. Zespół, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu IPET. Przepisy nie określają liczby spotkań zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz nie określają ścisłych terminów ww. spotkań zespołów służących odpowiednio dokonaniu oceny postępów i trudności w funkcjonowaniu ucznia oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc wynikają one z wewnętrznych regulacji przedszkola niepublicznego (w szczególności ze statutu) albo z decyzji dyrektora, poza przypadkiem pierwszej wielospecjalistycznej oceny w pierwszym miesiącu nauki ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 172 ust. 2 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 4, 8 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Opracowaliśmy Program Wychowawczo- Profilaktyczny dla Zespołu Szkolno - Przedszkolnego z oddziałami gimnazjalnymi. Czy osobno należy opracować taki program dla przedszkola?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno przebiegać zebranie rady pedagogicznej dot. wyłonienia przedstawiciela na konkurs dyrektora szkoły. Jaka jest podstawa prawna dot. uchwały w sprawie wyboru przedstawiciela rady do komisji konkursowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dni wolnych od pracy w roku szkolnym 2010/2011. Czy 14.X, 12.XI i 2.V mogą być dniami wolnymi? Jeżeli nie, to czy można je odpracować i w tych dniach szkoła będzie zamknięta. Jest wiele sprzecznych informacji na ten temat.
- Mam pytania dotyczące statutu szkoły: 1) Jaka jest procedura uchwalania statutu ośmioletniej szkoły podstawowej? 2) Czy organizacje związkowe (ZNP) mają kompetencje i obowiązek opiniowania statutu szkoły? 3) Czy statut ośmioletniej szkoły podstawowej uchwalony po 30 listopada 2017 należy przekazać do organu prowadzącego i kuratorium? Proszę o wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej we wspomnianych kwestiach.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty trzeba utworzyć dla zespołu szkół (podstawówka+ liceum łącznie, a jakie osobno dla podstawówki a osobno dla liceum. Chodzi mi o takie dokumenty jak statut, arkusz organizacyjny, plan nadzoru pedagogicznego, itp.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe