Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można w placówce oświatowej połączyć w oddziale dzieci z rożnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej (np.lekki i umiarkowany) z zachowanie odpowiednich podstaw nauczania dla każdego z nich?
Nie praktykuje się tego, albowiem poza realizowaniem na danym etapie edukacji dwóch podstaw programowych – jednej dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim (taka sama jak dla uczniów pełnosprawnych) oraz zupełnie innej dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym – trzeba również realizować odmienne wskazania zawarte w rozporządzeniu MEN w sprawie ramowych planów nauczania ((Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. z póź.zm.), zgodnie z załącznikiem nr 2 - ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz załącznikiem nr 5 - ramowy plan nauczania dla gimnazjum specjalnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Gdzie należy zapisywać tematy zajęć z wychowania do życia w rodzinie: czy w dzienniku lekcyjnym danej klasy, czy też należy mieć oddzielny dziennik do tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2017 zatwierdzono nową podstawę programową wychowania przedszkolnego. Czy z tą zmianą zostały wprowadzone nowe wytyczne dotyczące dziennych wpisów w dzienniku zajęć przedszkola?
Czy konieczne są wpisy dotyczące czasu spożywania posiłków przez dzieci? (takie informacje są zawarte w ramowym rozkładzie dnia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- jakim dokumentem wprowadzić szkolny zestaw programów i podręczników
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje jak oceniać ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim w szkole podstawowej i gimnazjum? Jak ustalić kryteria wymagań?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wystawić ocenę śródroczną uczniowi szkoły ponadpodstawowej, który realizuje nauczanie tego samego języka obcego jednocześnie w zakresie podstawowym i rozszerzonym? Podobno nie może to być średnia ważona ani żadna inna średnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe