Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można zawrzeć porozumienie zmieniające ze sprzątaczką szkoły zatrudnioną na 8/8 etatu aby 6 godzin z etatu sprzątaczki przydzielić jej jako pomoc nauczyciela i zostawić 2/8 sprzątaczki czy można to zrobić w ramach jednego porozumienia i jednej umowy? Czy trzeba wypowiedzieć te 6 godzin i zawrzeć drugą umowę na 6 godzin pomocy nauczyciela?
Stosownie do art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 530) w sprawach nieuregulowanych w ustawie stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu pracy. Zazwyczaj przez nawiązanie stosunku pracy pracodawca powierza, a pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy jednego rodzaju na danym stanowisku pracy. Jednakże przepisy Kodeksu pracy nie wprowadzają zakazu świadczenia, w ramach jednej umowy pracy, pracy na dwóch stanowiskach. Istotne jest to, aby umowa o pracę odzwierciedlała wykonywanie pracy o różnych rodzajach. Zmiana umowy o pracę może nastąpić w formie porozumienia, w ramach którego pracownik i pracodawca zgodnie razem dokonają zmiany treści umowy o pracę, w ten sposób, że umowa uwzględnia świadczenia pracy przez pracownika na dwóch stanowiskach pracy. Jeżeli zatem pracownik wyrazi zgodę na planowaną zmianę, to nie ma potrzeby stosowania instytucji wypowiedzenia zmieniającego i zawierania drugiej, równoległej umowy o pracę. Brak porozumienia między pracownikiem a pracodawcą na zmianę treści umowy o pracę powoduje, że pracodawca może zastosować art. 42 Kodeksu pracy. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy, a wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane, jeżeli pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki. Na podstawie art. 42 § 3 Kodeksu pracy w razie odmowy przyjęcia przez podwładnego nowych warunków, umowa ulegnie rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia. Oznacza to, że wypowiedzenie zmieniające przekształci się w definitywne. Jeśli natomiast przed upływem połowy okresu wypowiedzenia pracownik nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził na nie zgodę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona jest na czas nieokreślony w wygaszanym gimnazjum. Od 27.02.2017r.do 26.02.2018r. przebywa na urlopie zdrowotnym udzielonym zgodnie z art.73 KN. Nabyła prawo do urlopu z pełnego wymiaru zatrudnienia z pełnym miesięcznym wynagrodzeniem. W związku z wygaszaniem kształcenia w gimnazjum od 1.09.2017r., zgodnie z art. 225 ustawy z dnia 14.12.2016r., przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, ograniczenie wymiaru zatrudnienia winno nastąpić z dniem 1.09.2017r. za zgodą nauczyciela po otrzymaniu pisemnej propozycji od dyrektora w terminie do 15.05.2017r. Zgodnie z art. 225 ust. 5 wynagrodzenie winno ulec zmniejszeniu proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia. Czy obniżenie wymiaru zatrudnienia od 1.09.2017r., w trakcie udzielonego wcześniej urlopu zdrowotnego może powodować obniżenie wynagrodzenia - art.73 ust.5 Karty Nauczyciela? Czy w takim przypadku nie należałoby obniżyć wymiaru zatrudnienia od 01.09.2017r. z zachowaniem prawa do pełnego wynagrodzenia do dnia 26.02.2018r. (zakończenie urlopu zdrowotnego), a obniżyć wynagrodzenie proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia dopiero od 27.02.2018r., czyli po powrocie do pracy po zakończonym urlopie zdrowotnym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy premia regulaminowa powinna być wyszczególniona w umowie bądź w aneksie do umowy jako składnik wynagrodzenia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest w placówce nieferyjnej od dnia 01.09.2024 r. na czas nieokreślony. W dniu 05.04.2024 r. złożył wypowiedzenie o rozwiązanie umowy o pracę z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Zgodnie ze złożonym wypowiedzeniem przez nauczyciela:
- ile wynosi okres wypowiedzenia umowy o pracę,
-od którego momentu ma być liczony okres wypowiedzenia,
- na jakiej podstawie prawnej stosunek pracy zostanie rozwiązany.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w pełnym wymiarze godzin ma obowiązek prowadzenia w ramach czterdziestki dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych zaleconych uczniowi przez poradnię? Czy pedagog szkolny może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach etatu?
- Czy nauczycielka ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga w szkole? Odbyła studia na kierunku pedagogika w latach 2000/01-2004/05 w zakresie pracy socjalnej i opiekuńczo-wychowawczej. W informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu widnieje taki wpis: Posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe: absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe