Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który opracował program autorski musi poprosić o opinię metodyka, jeżeli zawarł ten program podczas realizacji awansu na nauczyciela dyplomowanego?
Jednym z wymagań, jakie musi spełnić nauczyciel mianowany ubiegający się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego jest opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Dz. U. z 2013 r., poz. 393). Rozporządzenie nie nakłada obowiązku uzyskania opinii metodyka w związku z takimi działaniami nauczyciela. Nadto na podstawie art. 22a ust. 1 i 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm. w przypadku wdrażania programu nauczania, nauczyciel jest zobowiązany przedstawić go dyrektorowi; następnie dyrektor zasięga opinii rady pedagogicznej i zatwierdza program. Również u.s.o. nie wymaga przedstawienia przez nauczyciela opinii metodyka dotyczącej programu nauczania. Taką opinię nauczyciel, który opracował program autorski, może przedstawić na zasadzie dobrowolności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel rozpoczął pracę 1 września 2021 r., bez uprawnień pedagogicznych, za zgodą organu prowadzącego. 1 września 2022 r. rozpoczął przygotowanie do zawodu nauczyciela, uzyskując uprawnienia pedagogiczne 31 stycznia 2023 r., czyli w ciągu pierwszego roku stażu. Jak długo trwa jego staż – 3 lata i 9 miesięcy, czy 2 lata i 9 miesięcy? Czy można zaliczyć mu ten rok pracy, biorąc pod uwagę, że nie miał uprawnień pedagogicznych i skrócić staż? Kiedy będzie kończył się staż tego nauczyciela?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stanowisko nauczyciela kontraktowego powinien przygotowywać się do zajęć na piśmie tzw. konspekty zajęć ?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel rozpoczął staż na nauczyciela mianowanego 1 września 2013r. 1 września 2015 zmienił miejsce pracy i kontynuował staż w drugiej szkole. Czy dyrektor szkoły, w której nauczyciel był poprzednio zatrudniony ma wystawić cząstkową ocenę dorobku zawodowego za okres stażu z datą 31 sierpnia 2015 czy z datą wrześniową?
- Proszę o podanie aktualnej podstawy prawnej do napisania planu rozwoju na nauczyciela mianowanego.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel rozpoczął staż na stopień nauczyciela kontraktowego z dniem 01.09.2020 r. Staż został wydłużony ze względu na nieobecność powyżej 30 dni do 05 sierpnia 2021 r. Jakie w tej sytuacji obowiązują terminy związane z uzyskaniem wyższego stopnia? Czy można zatrudnić go na kolejny rok szkolny i z jakim stopniem awansu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe