Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika resocjalizacyjna i podyplomowe na kierunku pedagogika ogólna, może prowadzić zajęcia z dzieckiem autystycznym w oddziale przedszkolnym? W rozporządzeniu jest mowa o pedagogice specjalnej. Czy wyżej wymienione kierunki wystarczą do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania?
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, wszystkie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka albo w innym zakresie, ale ukończyła ponadto studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Kwalifikacje posiada też osoba, która ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz osoba posiadająca kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel prowadzący zajęcia pozalekcyjne - koło szachowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie możliwości łączenia pensum dydaktycznego nauczyciela mianowanego w przypadku posiadania uprawnień do nauczania biologii i bibliotekoznawstwa. Czy można dokonać łączenia 1/2 biologii i 1/2 biblioteki czyli 9/18 i 15/30?
- Pytanie dotyczy zatrudnienia nauczyciela w dwóch szkołach i wypłacania dodatku stażowego, proszę o odpowiedź w n/w sytuacjach:
1. Nauczyciel zatrudniony jest w naszej szkole na 16/18 etatu i drugiej szkole ma dodatkowo 4/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%)
2. Nauczyciel w naszej szkole zatrudniony jest na 6/18 etatu i w drugiej szkole również 6/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%)
3. nauczyciel jest zatrudniony w naszej szkole na pełny etat 18/18 i w drugiej szkole na 7/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%).
4. Nauczyciel w naszej szkole zatrudniony jest na 12/18 etatu i w drugiej szkole ma dopełnienie etatu 6/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może udzielić urlopu wychowawczego bez zachowania terminu wskazanego w Karcie Nauczyciela (niezachowanie terminu złożenia wniosku - na jeden miesiąc przed rozpoczęciem urlopu)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dot. nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania na czas nieokreślony. W związku z brakiem możliwości zatrudnienia dalszego zatrudnienia w roku szkolnym 2015/2016 w pełnym wymiarze zajęć oraz brakiem możliwości uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych nauczycielka wyraziła zgodę na ograniczenie etatu. Nauczycielka pracuje: od 01.09.2015 do 01.11.2015 w wymiarze 10/18 etatu, od 02.11.2015 do 26.11.2015 w wymiarze 11,5/18 etatu, od 27.11.2015 do 31.03.2016r. w wymiarze 14/18, od 01 kwietnia 2016 do zakończenia zajęć dydaktycznych w wymiarze 15/18. Jak wyliczyć wymiar nauczyciela od 25.06.2016r. zakładając,że ustalony plan zajęć był różny w poszczególnych okresach roku szkolnego 2015/2016?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe