Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel mający dyplom "edukacja wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną" ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej w szkole? Czy to jest zgodne z rozporządzeniem z 2017 r. o kwalifikacjach?
Kwalifikacje terapeuty pedagogicznego posiada osoba, która ukończyła studia w zakresie terapii pedagogicznej, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły oraz posiada przygotowanie pedagogiczne – § 22 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289). Nie muszą to być więc studia „na kierunku” terapia pedagogiczna, skoro wystarczające jest ukończenie studiów „w zakresie” terapii pedagogicznej. Specjalność edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną wskazuje na ukończenie studiów „w zakresie” terapii pedagogicznej i możliwość prowadzenia zajęć w szkole podstawowej, jeśli nauczyciel na studiach uzyskał co najmniej tytuł licencjata lub studiował pedagogikę w ww. specjalności (§ 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 w zw. z § 22 ust. 1 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki dokument powinien wypełnić rodzic ubiegający się o przyjęcie ucznia do klasy I szkoły podstawowej – wniosek czy zgłoszenie o przyjęcia do klasy I?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada Gminy w roku 1999 utworzyła jednostkę pod nazwą Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola, następnie w roku 2005 r. podjęto uchwałę w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkoły Podstawowej i Przedszkola - nadano wówczas imię Jana Pawła II. Czy w nazwie - Szkoła Podstawowa oraz Przedszkole powinno używać się imienia Jana Pawła II np. Szkoła Podstawowa im. Iana Pawła II, Przedszkole im. Jana Pawła II?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku, gdy została dokonana zmiana w zakresie składu kadry pedagogicznej punktu przedszkolnego, należy przedłożyć do wiadomości organu ewidencyjnego aktualny wykaz kadry pedagogicznej wraz z jej kwalifikacjami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń niepełnoletni, który uczęszcza do szkoły ponadgimnazjalnej, wykazuje na terenie szkoły zachowania demoralizujące (wagary, liczne spóźnienia, agresywne zachowania, brak osiągnięć w nauce). Jakie działania jako dyrektor powinnam podjąć względem tego ucznia, jeśli wszystkie działania wychowawcze na terenie szkoły zostały wyczerpane? Czy wystarczy wniosek do sądu rodzinnego o rozpoznanie sytuacji rodzinnej ucznia? Co w sytuacji, jeśli w opisany sposób zachowuje się uczeń pełnoletni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe