Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie "Studia kwalifikacyjne z zakresu przysposobienia obronnego dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych" ma kwalifikacje do nauczania Edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej?
Studia podyplomowe dają kwalifikacje do nauczania konkretnego przedmiotu. Zgodnie z § 4 Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej posiada m.in. osoba, która ukończyła studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku oraz studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mamy zatrudnionego konserwatora na 4/8 etatu na czas nieokreślony (nie mamy więcej etatu konserwatora w planach), czy możemy na okres wakacji zatrudnić go na dodatkowe 4/8 etatu na stanowisku sprzątaczki (zwalnia się etat, ponieważ sprzątaczka odchodzi na emeryturę) tzn. zawrzeć z nim porozumienie na dodatkowe 4/8 sprzątacza etatu do 31 sierpnia 2023 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony od 10 kwietnia do 23 czerwca 2023 r. Za ile dni należy wypłacić ekwiwalent za urlop wypoczynkowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam ocenę pracy z 25.05.2018r wydana przez kuratora oświaty.ile będzie ważna ta ocena gdyż chciałabym w marcu lub w kwietniu stanąć do konkursu na dyrektora szkoły, gdyż moja szkola jest w likwidacji. Jaka jest podstawa prawna tej oceny
- Bardzo proszę o pomoc w sprawie możliwości zaliczenia nauczycielowi do pracowniczego stażu pracy pracy w gospodarstwie rodziców od 13.12.1994 do 28.11.1997 oraz pracy w gospodarstwie własnym od 28.11.1997 do 21.08.2000 r. Czy dobrze wnioskuję, że praca we własnym gospodarstwie nie musi być potwierdzona zeznaniami świadków, ale że powinno być zaświadczenie o opłacaniu składek (nauczyciel twierdzi, że był wtedy studentem, co zwalnia go z opłacania składek Krus, ale ja nie jestem co do tego przekonana). Dodam,że rok urodzenia osoby wnioskującej to 1978. Bardzo proszę o pomoc, gdyż takie kwestie nastręczają mi najwięcej problemów i nie chciałabym popełnić błędu. Z góry dziękuję.
- Proszę o poradę w następującej kwestii.
Przeglądając akta osobowe katechetki zauważyłam pewne według mnie nieprawidłowości.
Moja poprzedniczka zawarła z katechetką umowę o pracę we wrześniu 2002 r. na czas nieokreślony. Zaliczyła jej staż pracy z pierwszego zakładu pracy, tj. szkoły podstawowej jedynie na podstawie zaświadczenia. Stosunek pracy w szkole podstawowej katechetki trwa nadal.
W roku szkolnym 2002/2003 jej etat w szkole podstawowej to 16/18 etatu, a w przedszkolu 2,5/22 etatu. Jak dla mnie całkowite zatrudnienie katechetki przekracza pełny etat.
Zawarta umowa nie jest umową o uzupełnienie etatu, tylko odrębną umową.
W aktach osobowych znajdują się także kolejne zaświadczenia o wymiarze zatrudnienia w szkole podstawowej (od 2002 r. do 2012 r.). W ciągu tych 10 lat katechetka przez 2 lata miała niepełny etat, w pozostałych 8 latach był to pełny etat zatrudnienia w szkole.
Katechetka ma wypłacany dodatek stażowy z doliczeniem lat pracy w szkole podstawowej na podstawie zaświadczenia wydanego przez szkołę.
Być może to ja się mylę, więc proszę o pomoc.
1. Jak katechetka powinna mieć wyliczony dodatek stażowy?
2. Jeśli niesłusznie miała naliczony dodatek stażowy czy powinna go zwrócić?
3. Czy można domagać się zwrotu ?
4. Za ile lat można żądać zwrotu ?
5. O ile można proszę także o wskazanie przepisów na ww. temat.
Z wyrazami szacunku
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe