Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający tytuł zawodowy licencjata uzyskany na kierunku filologia polska w specjalności nauczycielskiej z oligofrenopedagogiką i tytuł magistra filologi polskiej posiada odpowiednie kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej? Jakie kwalifikacje są odpowiednie do tego typu pracy?
§ 7. 1. rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r.w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015 r. poz 1113) mówi, że szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i szkołach integracyjnych zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Zatem kwalifikacje nauczyciela wspomagającego powinny być dostosowane do potrzeb dzieci, z jakimi będzie pracował.
Moim zdaniem w/w osoba ma wymagane kwalifikacje do bycia nauczycielem wspomagającym w klasie integracyjnej – o ile jest to szkoła podstawowa, i w tej klasie znalazły się dzieci z niepelnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (rzadziej w stopniu umiarkowanym) wskazanym orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Co do zasady indywidualna ocena kwalifikacji nauczyciela, czyli zbieżności jego wykształcenia z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć oraz wykonywanych zadań, należy do dyrektora szkoły. Dyrektor przy określeniu kwalifikacji nauczyciela powinien przeanalizować orzeczenia dzieci z klasy integracyjnej i na tej podstawie określić swoje wymagania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Za 6 stycznia 2018 dajemy dzień wolny dla wszystkich pracowników 30 kwietnia 2018 tj. poniedziałek - 4-mies okres rozliczeniowy - pracownik pracujący na część etatu (0,4) pracuje po 3 godz. dziennie od wtorku do piątku, poniedziałki ma wolne. Czy w takim razie powinniśmy oddać mu inny dzień wolny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie macierzyńskim i urlopie zdrowotnym (placówka nieferyjna) ma prawo do tzw. "wczasów pod gruszą"?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel urodzony w styczniu 1965 r. zatrudniony w szkole od 01.09.1989 r., który przebywał na urlopie zdrowotnym 30.08.2018-30.06.2019 może skorzystać ponownie po przepracowanym roku z urlopu zdrowotnego w roku szkolnym 2020/2021?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zespół Aspergera, gdzie w zaleceniach do ukończenia klasy IV ma być przydzielony asystent, zatrudniając taką osobę od 1 września 2018 r. zatrudniam ją na podstawie Kodeksu pracy, czy już jako nauczyciela wspomagającego z KN?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel w dniu szkolenia, które odbywa się o godz.16.00 pracuje planowo od 12.00 do 16.00, to czy powinno się mu umożliwić pracę w godzinach rannych czyli zamienić godziny pracy z drugim nauczycielem, czy należy zwolnić nauczyciela z całego dnia pracy ponieważ o godz. 12.30 musi wyjechać aby dotrzeć na miejsce szkolenia? Jeżeli nauczyciel w dniu szkolenia, które odbywa się o godz. 16.00 pracuje planowo od godz. 7.00 do 15.30 i realizuje tygodniowo 3 planowe nadgodziny tygodniowo, które zgodnie z uchwałą rady miejskiej są rozliczne proporcjonalnie każdego dnia tygodnia, to czy zwalniając nauczyciela o godz.12.30 na szkolenie liczę mu nadgodziny planowe, czy potrącam tyle ile faktycznie zwalniam- czyli 3, tym bardziej, że za nieobecnego nauczyciela muszę innemu nauczycielowi przydzielić nadgodziny doraźne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe