Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel uczący w klasach I–III w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych? A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego ? Kwalifikacje nauczyciela: Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej); Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Zgodnie z § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280), zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Na podstawie § 27 pkt 3 ww. rozporządzenia prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych należy do zadań terapeuty pedagogicznego. Z kolei kwalifikacje terapeuty pedagogicznego posiada osoba, która ukończyła studia w zakresie terapii pedagogicznej, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły oraz posiada przygotowanie pedagogiczne – § 22 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289). Specjalność „zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną” wskazuje na ukończenie studiów w zakresie terapii pedagogicznej i możliwość prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych we wszystkich klasach szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel kontraktowy zatrudniony jest w szkole na 10/18 etatu na czas nieokreślony. W roku szkolnym 2011/12 zwiększono mu liczbę godzin ze względu na zastępstwo za nieobecnego nauczyciela oraz 2 godziny nauczania indywidualnego. Jak zapisać te zmiany w umowie o pracę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel otrzymał certyfikat ukończenia kursu w wymiarze 120 godzin z Doradztwa Zawodowego. Mający dany certyfikat może prowadzić zajęcia w szkole podstawowej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły z dniem 31 sierpnia 2019 roku przechodzi na emeryturę. Z poprzedniego roku zostało mu 10 dni niewykorzystanego urlopu. W tym roku z powodu prowadzonych remontów też wszystkich dni nie wykorzysta. Czy będzie należał się ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Jeśli tak, to w jaki sposób powinien być wyliczony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się dodatek za warunki trudne i za warunki uciążliwe dla nauczyciela pracującego w szkole ogólnodostępnej z uczniem realizującym nauczanie indywidualne i mającym orzeczenie o kształceniu specjalnym z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym. Czy w tym przypadku należą się 2 dodatki za trudne + uciążliwe? Czy takie dodatki należą się jeżeli uczeń (tak jak wyżej uczęszcza do gimnazjum ogólnodostępnego jest nauczany indywidualnie i ma orzeczenie o kształceniu specjalnym -upośledzenie w stopniu umiarkowanym ), a ukończył 16 rok życia (obecnie ma 18 lat) bo miał wydłużony etap edukacyjny ? Czy należy się dodatek i za trudne i za uciążliwe?( 2 dodatki)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
czy nauczyciel, który jest w stanie nieczynnym do 29 lutego 2012 r., po okresie jego zakończenia, może być na nowo przyjęty w tej samej placówce na pół etatu ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe