Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wspomagający pracujący z uczniem z Zespołem Aspergera powinien po zakończonych zajęciach przebywać z tym uczniem na zajęciach świetlicowych?
Obowiązujące przepisy, a w szczególności rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 nie określają, ile godzin dziennie lub czy przez cały czas pobytu dziecka z Zespołem Aspergera w szkole nauczyciel wspomagający ma obowiązek przebywać z dzieckiem. Wymiar czasu pracy takiego nauczyciela z uczniem musi więc zostać określony konkretnie dla danego dziecka w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, z którego będzie wynikało, czy nauczyciel powinien pracować z uczniem na wszystkich, czy niektórych szkolnych zajęciach - § 6 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole podstawowej uczniowie od klasy 4 uczą się drugiego języka nowożytnego (jako zajęć dodatkowych, za zgodą organu prowadzącego). Skoro jest to język drugi, na drugim etapie edukacyjnym, to jaka ma być realizowana podstawa programowa? Chyba nie przewidziano w podstawie programowej takiej sytuacji, bo obecna podstawa jest zarezerwowana dla pierwszego języka obcego (od 1 klasy SP), a dla drugiego języka obcego - dopiero od klasy 7, a nie od 4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica, która jest w ciąży i ma nauczanie indywidualne, może egzaminy klasyfikacyjne zdawać w swoim domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wpisywać oceny cząstkowe do dzienników w klasach I-III w myśl nowego rozporządzenia (ocena opisowa) na co rubryki w dzienniku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam zamiar zwolnic nauczyciela dyscyplinarnie po tym jak na swojej stronie facebooka umieścił instrukcję dla uczniów dotyczącą przekształcenia penisa w motyla oraz użył wulgarnego słownika. Proszę o odpowiedź w tej sprawie
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinna trwać godzina lekcyjna zajęć praktycznych? Jedyną regulację dotyczącą czasu trwania godziny lekcyjnej znajduję w §10 ust.1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 17 marca 2017 r. Zgodnie z tym rozporządzeniem wprowadzam w CKP godzinę lekcyjna w wymiarze 45 min.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe