Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju może być nauczycielem wspomagającym? Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki też dają kwalifikacje na stanowisko nauczyciela wspomagającego?
Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) stanowisko nauczyciela wspomagającego może zajmować nauczyciel z kwalifikacjami z pedagogiki specjalnej, której specjalność powinna odpowiadać niepełnosprawności uczniów, zgodnie z § 4 w zw. z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest specjalnością z pedagogiki specjalnej, a więc nie daje kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego, natomiast oligofrenopedagogika wchodzi w zakres pedagogiki specjalnej, a więc nauczyciel z taką specjalnością po studiach podyplomowych i z przygotowaniem pedagogicznym może realizować zadania nauczyciela wspomagającego (załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! Interesuje mnie ramowy plan nauczania z nową podstawą programową dla IV klasy szkoły podstawowej. Plan ministerialny zawiera liczbę godzin w cyklu trzyletnim.Czy mogę oczekiwać, że na stronie nadzoru pojawi się przykład ramowego planu z rozbiciem na tygodniową liczbę godzin z poszczególnych przedmiotów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który w gimnazjum uczył się języka obcego na poziomie III.1 można przydzielić
(ze względu na słabe wyniki)w szkole ponadgimnazjalnej poziom IV.0?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor branżowej szkoły musi wykorzystać godziny do dyspozycji dyrektora, które są przewidziane w ramowym planie nauczania czy może ich nie zrealizować w ciągu trzech lat nauki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego występuje obowiązek opiniowania arkusza organizacji z radą pedagogiczną? Kompetencje rady określa art. 70 ustawy Prawo oświatowego. Czy zgodnie z art. 70 ust. 2 pkt 1 opiniowanie organizacji pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych, oraz – zgodnie z art. 70 ust. 1 pkt 1 – zatwierdzanie planów pracy jest równoznaczne z opiniowaniem arkusza organizacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin powinien wynosić etat nauczyciela wychowania przedszkolnego, pracującego z dziećmi w grupie mieszanej 6- cio , 5- cio i 4 -latków, od nowego roku szkolnego?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe