Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielom w szkole ogólnodostępnej, w szkole podstawowej, pracującym w jednym oddziale (kl. III, wychowawca, katecheta i język obcy, ed. muzyczna) z dwojgiem dzieci upośledzonych w stopniu lekkim i dzieckiem upośledzonym w stopniu umiarkowanym ( inny program nauczania) i dzieckiem oczekującym na orzeczenie z poradni, dyrektor może przyznać dodatek za uciążliwe warunki pracy. Nadmieniam, że nauczyciele nie mają wsparcia w osobie nauczyciela wspomagającego? Proszę o komentarz.
Rozporządzenie MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...) w § 8 określa szczegółowo zajęcia, których wykonywanie uprawnia nauczyciela do dodatku za trudne warunki pracy. W § 9 rozporządzenia wymienione zostały natomiast przypadki, kiedy nauczycielowi wykonującemu pracę w trudnych warunkach (np. w szkole specjalnej, oddziale specjalnym, klasach łączonych) przysługuje dodatek za warunki uciążliwe. Zgodnie z jego brzmieniem, za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie przez nauczycieli zajęć w trudnych warunkach, po spełnieniu dodatkowych warunków określonych w omawianym przepisie.
Nauczycielom prowadzącym zajęcia w oddziale, który nie jest oddziałem specjalnym nie przysługuje dodatek za trudne warunki pracy, a co za tym idzie również za uciążliwe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- PYTANIE 1:
Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji – w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta pani, upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci. Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
PYTANIE 2: Rozumiem, że tak jest, gdyby nie było tego wykształcenia ze studium. Ale nauczycielka ma ukończone studium z edukacji wczesnoszkolnej, o czym pisałam w pytaniu 1, czyli już na dzień dzisiejszy ma kwalifikacje do nauczania w przedszkolu. Czy te kwalifikacje tracą ważność? Studium nie uprawnia już do nauczania dzieci? Bo jeśli nie traci ważności, to przecież studia II stopnia mogłyby być z czegoś innego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest na pełen etat w innej szkole od 1 września 2019 r. do chwili obecnej. Nauczyciel dostarczył świadectwa pracy do 31 sierpnia 2019 r. oraz zaświadczenie o zatrudnieniu w szkole od 1 września 2019 r. do nadal. U nas pracuje od 1 września 2022 r. na 16/18. W miesiącu maju 2023 r. mija 35 lat pracy. Czy my, jako druga szkoła, również wypłacamy nagrodę jubileuszową i w jakim procencie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym udzielonym na okres 5 miesięcy. Kiedy można rozwiązać z tym pracownikiem umowę – w dniu upływu trzech miesięcy świadczenia rehabilitacyjnego czy w dowolny czasie po upływie trzech miesięcy świadczenia rehabilitacyjnego? Czy należy do pracownika wcześniej wysłać informacje o rozwiązaniu umowy w związku z zamiarem zwolnienia na podstawie 53 par.1 pkt 1 KP?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy są jakieś konkretne wytyczne nakładające na pracodawcę obowiązek zatrudnienia nauczyciela do końca zajęć dydaktycznych lub do końca roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka z 30 letnim stażem pracy, znająca procedurę związaną z planowaniem urlopu wypoczynkowego, nie oddała w terminie tj. w grudniu 2016 r. planu urlopu na rok 2017. Od 6 grudnia 2016 do 28 lutego 2017 przebywała na zwolnieniu lekarskim, w tym czasie zgłosiła się z wnioskiem o udzielenia urlopu dla poratowania zdrowia, który został jej udzielony zgodnie z terminem wskazanym przez lekarza tj. od 1 marca do 31 sierpnia 2017 roku. Proszę o udzielenie mi odpowiedzi na pytania: 1. Czy dyrektor może wskazać nauczycielowi termin urlopu wypoczynkowego np. w całości tj. 31 dni zaraz po urlopie zdrowotnym?; 2. Czy musi go nauczyciel wykorzystać do 31 grudnia 2017 r ? Kiedy nie musi?; 3. Czy nauczyciel może zaplanować wykorzystanie urlopu za rok 2017 podając termin w 2018?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe