Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielom w szkole ogólnodostępnej, w szkole podstawowej, pracującym w jednym oddziale (kl. III, wychowawca, katecheta i język obcy, ed. muzyczna) z dwojgiem dzieci upośledzonych w stopniu lekkim i dzieckiem upośledzonym w stopniu umiarkowanym ( inny program nauczania) i dzieckiem oczekującym na orzeczenie z poradni, dyrektor może przyznać dodatek za uciążliwe warunki pracy. Nadmieniam, że nauczyciele nie mają wsparcia w osobie nauczyciela wspomagającego? Proszę o komentarz.
Rozporządzenie MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...) w § 8 określa szczegółowo zajęcia, których wykonywanie uprawnia nauczyciela do dodatku za trudne warunki pracy. W § 9 rozporządzenia wymienione zostały natomiast przypadki, kiedy nauczycielowi wykonującemu pracę w trudnych warunkach (np. w szkole specjalnej, oddziale specjalnym, klasach łączonych) przysługuje dodatek za warunki uciążliwe. Zgodnie z jego brzmieniem, za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie przez nauczycieli zajęć w trudnych warunkach, po spełnieniu dodatkowych warunków określonych w omawianym przepisie.
Nauczycielom prowadzącym zajęcia w oddziale, który nie jest oddziałem specjalnym nie przysługuje dodatek za trudne warunki pracy, a co za tym idzie również za uciążliwe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika. Nauczyciel mianowany przebywający obecnie (do 31.08 przyszłego roku) na urlopie wychowawczym, zatrudniony na czas nieokreślony w placówce feryjnej (umowa na czas nieokreślony z chwilą uzyskania stopnia awansu nauczyciela mianowanego nie została pisemnie przekształcona w stosunek pracy na podstawie mianowania), złożył pisemną prośbę o rozwiązanie stosunku pracy na mocy porozumienia stron z dniem 31.08.br. Dyrektor szkoły nie wyraża zgody na taki rodzaj rozwiązania umowy. Czy w piśmie - odpowiedzi poza informacją o braku zgody na rozwiązanie umowy w podanym przez pracownika terminie, jednocześnie informującym go, iż stosunek pracy może wypowiedzieć wyłącznie ze skutkiem na koniec roku szkolnego za trzymiesięcznym wypowiedzeniem, należy powołać się w tym przypadku na art. 27 ust 1 KN czy na art. 23 ust. 2 pkt 1?
Proszę także o informację ile czasu ma dyrektor szkoły na poinformowanie pracownika o swojej odmownej decyzji na złożoną prośbę (w jakim terminie powinien odpowiedzieć pracownikowi) i czy ma tu znaczenie fakt, iż w prośbie jako termin rozwiązania stosunku pracy podano datę 31.08.2018 r. (czy pismu powinno być sporządzone przed tą datą)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka mianowana (staż pracy 30 lat, zatrudniona na podstawie mianowania) w roku szkolnym 2015/2016 miała ograniczony wymiar zatrudnienia do 13/18 na podstawie art. 22 Karty Nauczyciela. Ograniczenie przypadało na okres wrzesień 2015-styczeń 2016. Od lutego 2016 r., w związku z długotrwałym zwolnieniem lekarskim innej nauczycielki miała w zastępstwie przydzielone godziny do pełnego pensum - 18 godzin do dnia 24 czerwca 2016 r. Od 25 czerwca 2016 r. , w związku z powrotem nauczycielki do pracy (zakończenie zwolnienia lekarskiego), ponownie powróciła do pensum 13/18. Czy okres 7 lat pracy przypadający przed udzieleniem urlopu dla poratowania zdrowia powinien być w pełnym wymiarze? Czy w związku z powyższym ograniczeniem zatrudnienia spełnia warunki do udzielenia urlopu dla poratowania zdrowia w roku szkolnym 2016/2017? W organizacji pracy szkoły na rok 2016/2017 ma przydzielone 18/18 godzin.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dla nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania w wymiarze 18 godzin mam w roku szkolnym 15 godzin z wymiaru 18 oraz 6 godzin świetlicy z wymiaru 26, czyli 15/18 + 6/26.
Jakie działania prawne należy podjąć, aby zmienić nauczycielowi warunki zatrudnienia, z korzyścią dla nauczyciela.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na 9/18 etatu od 01.02.2012 r. otrzymał dodatkowo 6 godzin (co dało w sumie 15/18 etatu) za nauczycielkę przebywającą na długotrwałym zwolnieniu lekarskim, która obecnie jest w ciąży (termin porodu przypada na lipiec 2012 r.). Czy przydzielone godziny przysługują tylko na okres roku szkolnego i na czas wakacji wracamy do 9/18 etatu (i za tyle jej płacimy), czy w czasie wakacji płacimy za 15/18 etatu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik szkoły jest zatrudniony na dwóch odrębnych umowach: jako pracownik administracji oraz jako nauczyciel. Pracownicy występują do Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z wnioskami o przyznanie zapomogi. Czy pracownik pracujący na dwóch odrębnych umowach może wystąpić z dwoma wnioskami o przyznanie dwóch zapomóg jednej jako nauczycielowi jednej jako pracownikowi administracji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe